ACT therapie, ACT training

Acceptatie en commitment therapie (individueel) of training (in een groep)

Naar de agenda

ACT of Acceptatie en Commitment Therapie

ACT therapie of ‘acceptatie en commitment therapie’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van onze ACT therapeut of ACT coach onderzoek je wat voor jou belangrijk is om vervolgens stappen te zetten om te veranderen wat je wilt veranderen (commitment), en te accepteren wat je niet kunt veranderen (acceptatie). ACT therapie is gericht op het ontwikkelen van psychologische flexibiliteit. Deze flexibiliteit bepaalt hoe je omgaat met negatieve gedachten, onaangename gevoelens en (lichamelijke) ervaringen. Hoe flexibeler je bent, hoe makkelijker je kunt omgaan met de moeilijke ervaringen die je tegenkomt en hoe beter je je leven kunt invullen op basis van de dingen die jij waardevol en/of belangrijk vindt. Je leert dus hoe je een waardevol en zinvol leven kunt leiden. Verander wat jij wilt. Kom in ACTIE.

ACT therapie maakt je leven lichter bij deze problematiek

  • Stress en coronastress
  • Burn-out
  • Depressie
  • Angst en paniek
  • Relatieproblemen (combinatie met relatietherapie)
  • Verslavingsproblemen (combinatie met leefstijlcoaching)
  • ADHD
  • Chronische vermoeidheid
  • Chronische ziekten zoals kanker
  • Concentratieproblemen
  • Faalangst
  • Gejaagdheid
  • Hechtingsproblematiek
  • Negatief zelfbeeld
  • Onrust
  • Onzekerheid
  • Overspannenheid
  • Perfectionisme
  • Piekeren
  • Prikkelbaarheid
  • Psychosomatische klachten
  • Rouw en verlies
  • Slaapproblemen
  • SOLK klachten
  • Stress-gerelateerde klachten
  • Tinitus
  • Vage klachten
  • Zingevingsvragen
  • Of gewoon niet lekker in je vel zitten

Acceptatie en commitment therapie geeft je leven richting

Iets veranderen in je leven – iets kleins, iets groots, wat dan ook – gaat in de meeste gevallen over gedragsverandering. Als je iets wilt veranderen, als je wilt groeien, als je je koers wilt wijzigen of als je je leven helemaal wilt omgooien zul je zelf ander gedrag moeten gaan vertonen. Dat is niet zo gemakkelijk, maar het is wel te leren met de juiste begeleiding. In ACT therapie (individueel) en ACT training (in een groep) ga je op zoek naar je waarden en leer je te doen wat jij belangrijk vindt in het leven. Daadkrachtig tot actie overgaan en doen wat jij wilt. Je slaat een nieuwe richting in waar je echt achter kunt staan, en zo verminderen of verdwijnen problemen en klachten (zoals depressie, rusteloosheid, angst, stress en burn-out), waardoor het leven een stuk lichter wordt. Het leven krijgt weer zin! Door acceptatie en commitment therapie werk je met je ACT psycholoog (of in een groep met de ACT trainer) aan verandering van je gedrag. Daardoor ga je je anders voelen én anders denken.

 

ACT groepstrainingen
Woensdagavond 6/05
ACT ONLINE
Vanuit huis
20:00 - 21:30 uur
8-weekse ACT training vanuit je huis
Info & aanmelden
Niet goed, geld terug
Woensdagavond 6 mei ACT ONLINE
Investering

Tijden en data

Woensdagavond 20:00 - 21:30 uur.

6 mei - 13 mei - 20 mei - 27 mei - 3 juni - 10 juni - 17 juni - 24 juni
Sluiten
MeerMinder info weergeven
Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een therapeut
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • 088 20 32 610
Hulp nodig?
Kies je locatie