ACT therapie

Acceptatie en commitment therapie of training

ACT of Acceptatie en Commitment Therapie

ACT therapie of ‘acceptatie en commitment therapie’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van onze ACT psycholoog onderzoek je wat voor jou belangrijk is om vervolgens stappen te zetten om te veranderen wat je wilt veranderen (commitment), en te accepteren wat je niet kunt veranderen (acceptatie). ACT therapie is gericht op het ontwikkelen van psychologische flexibiliteit. Deze flexibiliteit bepaalt hoe je omgaat met negatieve gedachten, onaangename gevoelens en (lichamelijke) ervaringen. Hoe flexibeler je bent, hoe makkelijker je kunt omgaan met de moeilijke ervaringen die je tegenkomt en hoe beter je je leven kunt invullen op basis van de dingen die jij waardevol en/of belangrijk vindt. Je leert dus hoe je een waardevol en zinvol leven kunt leiden.

Iets veranderen in je leven – iets kleins, iets groots, wat dan ook – gaat in de meeste gevallen over gedragsverandering. Als je iets wilt veranderen, als je wilt groeien, als je je koers wilt wijzigen of als je je leven helemaal wilt omgooien zul je zelf ander gedrag moeten gaan vertonen. Dat is niet zo gemakkelijk, maar het is wel te leren met de juiste begeleiding. In ACT therapie (individueel) en ACT training (in een groep) ga je op zoek naar je waarden en leer je te doen wat jij belangrijk vindt in het leven. Daadkrachtig tot actie overgaan en doen wat jij wilt. Je slaat een nieuwe richting in waar je echt achter kunt staan, en zo verminderen of verdwijnen problemen en klachten (zoals depressie, rusteloosheid, angst, stress en burn-out), waardoor het leven een stuk lichter wordt. Het leven krijgt weer zin! Door acceptatie en commitment therapie werk je met je ACT psycholoog aan verandering van je gedrag. Daardoor ga je je anders voelen én anders denken.

Online ACT therapie, online coaching en online ACT training

ACT therapie maakt je leven lichter bij deze problematiek

  • Stress en coronastress
  • Burn-out
  • Depressie
  • Angst en paniek
  • Relatieproblemen (combinatie met relatietherapie)
  • Verslavingsproblemen (combinatie met leefstijlcoaching)
  • ADHD
  • Chronische vermoeidheid
  • Chronische ziekten zoals kanker
  • Concentratieproblemen
  • Faalangst
  • Gejaagdheid
  • Hechtingsproblematiek
  • Negatief zelfbeeld
CooL programma
  • Onrust
  • Onzekerheid
  • Overspannenheid
  • Perfectionisme
  • Piekeren
  • Prikkelbaarheid
  • Psychosomatische klachten
  • Rouw en verlies
  • Slaapproblemen
  • SOLK klachten
  • Stress-gerelateerde klachten
  • Tinitus
  • Vage klachten
  • Zingevingsvragen
Goede psycholoog
10

“Tijdens de coronacrisis kwam ik bij Jen terecht, iedere week weer een baken van rust als ik in welke gemoedstoestand dan ook binnen kwam. Ik heb de cursus mindfulness als heel fijn ervaren, daarnaast nam Jen altijd ruim de tijd om de ervaringen/struggles die ik had met me te bespreken en me het antwoord in mezelf te laten vinden. Nooit was ze daarbij sturend, altijd vol vriendelijke aandacht en objectief.”

10

“The experience was excellent as per Lukas have directly pointed what was needed for me. Everything ran smoothly despite I needed sometime to re-schedule some appointments .. All the technics learned & shared are still usefull and I won't be shame to come back later if needed ...”

8

“Ik heb echt geleerd meer mindfull te zijn. Tijdens deze sessies krijg je veel handvaten en tips om meer in het hier en nu te leven. Het voordeel aan de persoonlijke sessies is dat je persoonlijke tips voor in de praktijk krijgt. Hanna vond ik geïnteresseerd en ze stelde kritische vragen waarover je na ging denken. Het grootste gedeelte van mijn ontwikkeling lag natuurlijk bij mezelf. Je moet openstaan voor verandering en er daadwerkelijk tijd en energie in steken.”

9

“In verband met een burn-out ben ik in contact gekomen met Mariëtte. Vanaf het begin toonde zij zich begripvol, scherp doch opbouwend op zowel de werk als de privé situatie. Daarbij zet ze de persoon (met alle rariteiten, patronen en aannames) centraal en zorgt ze dat de inzichten en verbeterpunten vanuit de cliënt zelf komen. Wat hierbij helpt is een grote interesse en een rotsvast geloof in het goede van ieder mens.”

10

“Heel fijn gesprek gehad met Hanna, waarin echt goed naar me geluisterd werd en ze voor mijn gevoel met mij veel dingen naar voren haalde over mij die ik zelf niet echt wist. Ik heb zelf last van burn out en door Hannas aanpak heb ik nu in elk geval wat tools om me te helpen. Ik heb maar 1 sessie gehad, maar heb het gevoel veel geleerd te hebben. Erg prettige ervaring, zou het aanraden!”

8

“Prettig en leerzaam ..hoop dit in de praktijk te kunnen gebruiken ...tijd zal het leren”

9

“Als persoon ben ik niet iemand die zich snel bloot geeft. Maar al na het eerste gesprek was er gelijk een klik met Mariëtte. Dit heeft er in geresulteerd dat we open en zonder belemmeringen van mijn kant het traject hebben kunnen afwerken. Ik heb er heel veel mee gekregen vooral om mij zelf beter te herkennen in veel opzichten. Niet dagelijks maar toch een paar keer per maand kan ik mij zelf nu heel erg makkelijk resetten. Waarvoor dank !”

10

“Vaak ga ik mee in de gevoelens en gedachten die ik op dat moment ervaar. Dit beïnvloedt mijn keuzes en het maakt me vaak erg onrustig en niet meer gefocust. Ook vaak zijn het negatieve gedachten die mij uit balans brengen. Jij bent het niet waard, je doet het alweer verkeerd, je bent ook te langzaam, dat had je niet moeten zeggen en je doet veel te weinig op 1 dag, wat een loser ben jij... en zo kan ik nog wel even doorgaan. In de cursus heb ik geleerd meer te relativeren, te aanschouwen, gevoelens en gedachten te zien als golven die toch wel over je heenkomen, maar altijd erop vertrouwend dat het ook weer weggaat. En dat ik dat allemaal aankan. Ik ben er nog lang niet, maar deze cursus met Jen als onze guide heeft mij heel veel gebracht. Ik noem het een aanrader!”

10

“Training gevolgd bij Hester Noort. Goede ervaring! We volgden een programma maar er was ook ruimte om dit aan te passen op eigen vragen/situatie. Ik kan Hester aanbevelen!”

ACT groepstrainingen
3 plekken beschikbaar
Maandagavond 28/09
Groningen
Sint Jansstraat 2k
19:30 - 22:00 uur
8-weekse ACT training in een groep
Info & aanmelden
Niet goed, geld terug
Maandagavond 28 september ACT groepstraining, Groningen
Investering

995

Tijden en data

Maandagavond 19:30 - 22:00 uur.

28 september - 5 oktober - 19 oktober - 26 oktober - 2 november - 9 november - 16 november - 23 november
Sluiten
Gratis ACT e-book
Ontvang het gratis e-book ACT in je mailbox, vol praktische tips en inspiratie.
Servicedesk voor psychologen, relatietherapeuten, ACT coaches en mindfulness trainers

Plan een gratis kennismaking bij StressWise®

In een gratis kennismakingsgesprek onderzoek je samen met de ACT psycholoog wat je nodig hebt en kun je ervaren of er een klik is. Dat kan tijdens de coronacrisis ook ONLINE, het enige dat je hiervoor nodig hebt is een computer met webcam, tablet of smartphone, en een goede internetverbinding. Wij zorgen voor de rest, zoals de veiligste software voor beeldbellen. Maar onze praktijken blijven ook open, dus kom gerust langs. We houden ons strikt aan de adviezen van de overheid, zoals de 1,5 meter afstand-regel.

Bel, mail of WhatsApp met Ruth en Ariel van de Servicedesk van StressWise psychologen. Wij weten dat de drempel om hulp te zoeken hoog kan zijn. Ruth en Ariel kunnen met je meedenken en de drempel verlagen. Wij zijn ten slotte de toegankelijke psycholoog.

Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een psycholoog of coach
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • Vergoeding StressWise Fonds
  • 088 20 32 610
Hulp nodig?
Kies je locatie