Acceptance & Commitment Therapie (ACT)

ACT therapie of ‘acceptatie en commitment therapie’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van de ACT psycholoog of ACT coach onderzoek je wat voor jou belangrijk is om vervolgens stappen te zetten om te veranderen wat je wilt veranderen, en te accepteren wat je niet kunt veranderen. ACT therapie of coaching is gericht op het ontwikkelen van psychologische flexibiliteit. Deze flexibiliteit bepaalt hoe je omgaat met negatieve gedachten, onaangename gevoelens en (lichamelijke) ervaringen. Hoe flexibeler je bent, hoe makkelijker je kunt omgaan met de moeilijke ervaringen die je tegenkomt en hoe beter je je leven kunt invullen op basis van de dingen die waardevol/belangrijk zijn voor jou. Je leert dus hoe je een waardevol en zinvol leven kunt leiden. Verander wat jij wilt; kom in actie!

Lees verder over ACT: Acceptance & Commitment Therapy

Hieronder vind je verschillende recente blogs van onze collega’s bij StressWise over ACT therapie én ACT training. Iets veranderen in je leven – iets kleins, iets groots, wat dan ook – gaat in de meeste gevallen over gedragsverandering. Als je iets wilt veranderen, als je wilt groeien, als je je koers wilt wijzigen of als je je leven helemaal wilt omgooien zul je zelf ander gedrag moeten gaan vertonen. Dat is niet zo gemakkelijk, maar het is wel te leren met de juiste begeleiding. In ACT therapie en ACT training (in een groep) ga je op zoek naar je waarden en leer je te doen wat jij belangrijk vindt in het leven. Daadkrachtig tot actie overgaan en doen wat jij wilt. Je slaat een nieuwe richting in waar je echt achter kunt staan, en zo verminderen of verdwijnen problemen en klachten (zoals depressie, rusteloosheid, angst, stress en burn-out), waardoor het leven (veel) lichter wordt. Het leven krijgt weer zin! Door ACT therapie of ACT training werk je alleen (solo) met de psycholoog of ACT therapeut of in een groep met de ACT trainer aan gedragsverandering door toegewijde actie op basis van je eigen waarden. Lees hieronder wat de StressWise psychologen, ACT therapeuten, ACT coaches en ACT trainers schrijven over acceptatie en commitment therapie en training.

Terug naar het overzicht
Lees meer over MBSR mindfulness training
Meld je aan voor een gratis intake

Blog: Niet ondanks de zwaarte, maar dankzij

4 juni, 2018

Niet ondanks de zwaarte, maar dankzij StressWise is opgericht om naast mensen te staan die het (tijdelijk) moeilijk hebben. Gewone mensen zoals jij en ik. Mensen die zich afvragen of het wel goed met hun gaat en misschien wel denken dat zij lijden aan een depressie of een burn-out. Mensen die net als ik angsten […]

Lees verder →

Blog: controle willen houden

22 februari, 2018

Je wilt graag controle over de situatie of je omstandigheden, misschien over je gezondheid en het liefst ook over je gevoel en je denken. Door mindfulness zou je erachter kunnen komen dat het zo niet werkt. Je kunt geen controle hebben over situaties, simpelweg doordat je niet weet wat er zal gebeuren in het volgende […]

Lees verder →

Binnenkort: blog over relatietherapie en coaching

18 februari, 2018

Op deze plaats verschijnt binnenkort de eerste blog over relatietherapie en coaching StressWise publiceert binnenkort haar eerste blog over relatietherapie en relatie coaching op deze plek. Daarna volgen er snel meer. Tot snel!

Lees verder →