StressWise Kortdurende therapie
ACT therapie voor een lichter leven

LAAT LOS, VOEL JE VRIJER EN GELUKKIGER

Meld je hier aan
Een door ons veel gebruikte vorm van cognitieve gedragstherapie is ACT, Acceptance & Commitment Therapy. Door ACT therapie leer je om te gaan met moeilijke gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en omstandigheden.

StressWise psychologen voor ACT cognitieve gedragstherapie

Je hebt last van stress, voelt je down, verdrietig, angstig of boos. Plezier en geluk ontbreken. Vaak kun je daar zelf van herstellen en je balans hervinden. Soms lukt dat niet zelfstandig. Je bent misschien depressief. Je hebt last van angst en/of een negatief zelfbeeld. Je ervaart stress en spanning en bent bang een burn-out te krijgen. Het wordt je allemaal teveel. Onze psychologen kunnen je goed helpen. Een door ons veel gebruikte vorm van cognitieve gedragstherapie is ACT, Acceptance & Commitment Therapy. Door ACT therapie leer je om te gaan met moeilijke gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en omstandigheden. StressWise helpt je met loslaten, zodat je je vrijer en gelukkiger voelt.

Plan een gratis adviesgesprek


ACT Therapie bij StressWise psychologen Nederland

Depressie, angst, spanning, stress en mentale problemen los je op met StressWise

Onrust, somberheid, depressie, angst onzekerheid, negatief zelfbeeld, piekeren, zo maar wat problemen waar je tegenaan kunt lopen. Niet verwonderlijk, want we leven in een jachtige maatschappij met veel afleiding, concurrentie en prestatiedruk. Het is moeilijk om daar goed mee om te kunnen gaan, je hebt dat niet geleerd. Niet van je ouders en niet op school. Het is nooit te laat om alsnog te leren omgaan met moeilijke emoties en gedachten. Die zorgen er vaak voor dat je je slecht voelt. Laat je niet langer leven. Je bent geen slachtoffer. Pak zelf de regie en leer van onze psychologen hoe je met emoties en gedachten kunt omgaan. Ook jij kunt je vrijer en gelukkiger voelen.

Plan een gratis adviesgesprek


De drempel om hulp te vragen van een psycholoog kan hoog zijn. Wij begrijpen dat heel goed. Daarom is het belangrijk eerst kennis te maken. Dat kost je niets en je kunt ervaren of er een klik is tussen jou en de psycholoog.

Geen wachtlijst en een gratis adviesgesprek

De drempel om hulp te vragen van een psycholoog kan hoog zijn. Wij begrijpen dat heel goed. Daarom is het belangrijk eerst kennis te maken. Dat kost je niets en je kunt ervaren of er een klik is tussen jou en de psycholoog. Je kunt snel terecht bij onze psychologen. Er is geen wachtlijst. De psycholoog neemt nadat jij je hebt aangemeld contact met je op voor een afspraak voor kennismaking. Je kunt je verhaal doen en naar voren brengen waar je tegenaan loopt. De psycholoog geeft aan hoe je het best begeleid kunt worden. Onze ervaring leert dat je direct na de eerste sessie al resultaat hebt en vaak na 6 tot 8 sessies de therapie kunt beëindigen. Vergoeding is mogelijk en je betaalt geen eigen risico.

Plan een gratis adviesgesprek

Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt ACT therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Zo kunnen we garanderen dat onze ACT therapeuten goed zijn opgeleid en veel liefde stoppen in hun werk als therapeut.

Onze psychologen zijn opgeleid aan ons opleidingsinstituut StressWise Academy

Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt psychologen en therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Voor elke psycholoog van StressWise betekent dit weer iets anders, maar de grondslag is voor iedereen hetzelfde: menselijkheid en gelijkheid. Het herinnert ons eraan dat wij ook mens zijn, tot in elke vezel van ons bestaan. Ook wij zijn kwetsbaar. Onze psychologen hebben geleerd ermee om te gaan en zich te richten op waarde en betekenis. Dat is de kern van ACT therapie: lichter, vrijer en gelukkiger leven door loslaten, betekenis vinden en het leren omgaan met mentale issues. Dat leidt tot mooie reviews van onze cliënten: 99% beveelt ons aan en onze psychologen worden beoordeeld met een 9.

Ervaringen, reviews voor StressWise psychologen en relatietherapie
8

“De site van stresswise oogt professioneel en liet zien waar ik naar op zoek was! De communicatie van dit bedrijf liep echter niet heel vlot, ik moest aardig vaak achter hen aanzitten en ik kreeg steeds verkeerde of onvolledige informatie per mail. Gelukkig werd ik na een aantal weken heen en weer mailen toch geplaatst bij Henriëtte Rutten. Een top therapeut gevestigd in hartje Rotterdam. Hier leerde ik beter omgaan met stressvolle situaties. De vaardigheden van deze 8-daagse cursus neem je mee voor de rest van leven, gezien ze niet alleen op werk maar ook prive te gebruiken zijn. Uiteindelijk heb ik dus toch heel tevreden de sessies afgerond en ben ik blij dat ik voor stresswise heb gekozen!”

8

“De 8-weekse cursus heb ik heel positief ervaren. Vanaf de eerste minuut ben ik aangehaakt en niet meer afgehaakt. Oefeningen worden goed uitgelegd en het was heel prettig om te ervaren.”

8

“De cursus Mindfulness heeft me geleerd om met een heldere blik te kijken naar mezelf maar ook naar mijn omgeving. Nu maak ik meer tijd voor meditatie en de yoga oefeningen doe ik elke ochtend.”

8

“Ik ben mij bewuster geworden at ik er ook toe doen. Dat ik tijd voor mezelf moet vrij maken. En dat ik meer in het hier en nu moet leven. Het was voor mij een waardevolle cursus t.a.v. de locatie: De nieuwe ruimte is mooi, maar de temperatuur op de bovenverdieping is door het nog ontbreken van de verwarming niet ontspannen. De laatste cursus was de enige keer dat de temperatuur aangenaam was omdat de elektrische verwarming de heel dag had aangestaan. Ik begreep dat deze nieuwe locatie de enig is in de stad. Hoe moeten mensen die slechter te been zijn en de mindfullnesscursus willen doen boven komen?”

7

“Ik heb de sessies met Tanya altijd als fijn ervaren en het heeft mij geholpen in een lastige periode.”

7

“Aanrader!”

10

“Gwen zorgt voor een prettige en veilige sfeer. Ik voelde me gehoor en gezien tijdens de cursus. Er is ruimte voor eigen inbreng. Ook het contact met de andere cursisten heb ik als prettig ervaren.”

10

“Vanaf de eerste sessie voelde ik me op mijn gemak, en in de maanden daarna heb ik van Claudia heel gericht hulp gekregen. Ze was heel begripvol en snapte duidelijk waar ik hulp bij zocht. Ik heb nu het idee dat ik door middel van dit traject zelf verder kan.”

10

“Na Stresswise geschreven te hebben, werd ik snel en efficiënt geholpen en in contact gebracht met persoon( zie hieronder) die meta- cognitieve en ACT therapie doet. Daar ben ik in 6 sessies op een uitstekende, betrokken, kundige manier geholpen om mijn specifieke ‘probleem’ op te lossen. De begeleidende tekst hielp ook zeker. Er was een luisterend oor, met begrip, kennis en ervaring. Ik ben enorm blij dat ik dit traject gevolgd heb en ben dankbaar dat ik nu in betere doen ben.”


Ervaringen met ACT en relatietherapie met onze psycholoog, ACT therapeut en relatietherapeut

Ervaringen met psychologen van StressWise

  • Ik heb bij StressWise aangeklopt omdat ik vastliep in mijn leven. Ik ben razendsnel in contact gebracht met de psycholoog. Een fijne, inlevende therapeute die echt naar je luistert, snel tot de kern kan komen en daarna praktische handvatten geeft om direct aan de slag te gaan. Ongelofelijk blij dat ik bij hen hulp heb gevonden en daarmee mijn overspannen situatie de deur heb kunnen wijzen! (Frederique Dittrich)
  • De afgelopen paar weken een heel fijn traject gevolgd: Acceptance & Commitment Therapy. Deze therapie motiveert écht om actie te ondernemen. Ik heb meer psychologische flexibiliteit en veel minder stress. Ik kijk zeer positief terug op dit traject en ben weer in balans. Fijn dat je een werkboek krijgt om alles nog eens na te lezen en aan de slag te gaan met oefeningen. (RB)
  • Via StressWise kon ik snel aan de slag met ACT-therapie. Een korte intensieve therapie die de juiste tools geeft om inzicht te krijgen in denkpatronen, het signaleren van de lichamelijke signalen die daarbij horen en hoe daar naar te handelen op momenten van aanhoudende stress en persoonlijk bijkomende klachten. De persoonlijke aandacht maakt de methode nog sterker en effectiever. (Andrea)

Vergoeding door je werkgever

Wil je hulp bij de betaling van je ACT therapie? Ga eens in gesprek met je werkgever. Steeds meer werkgevers zijn bereid te investeren in de mentale gezondheid van hun werknemers. Dit kan natuurlijk wel spannend zijn om hier voor uit te komen. Wij helpen je graag mee in dit proces. Wij zijn bereid om je werkgever te benaderen, zodat jij de hulp kan krijgen die je verdient.

Plan nu een gratis adviesgesprek met een psycholoog

Wacht niet langer en onderneem actie. Maak nu een afspraak voor gratis en vrijblijvende kennismaking met een van onze psychologen. Laat je informeren, voel of je een klik hebt met de psycholoog en krijg direct tips en advies. Aan het eind van deze gratis sessie adviseert de psycholoog je over hoe je het best geholpen bent. Zo ben je snel volledig en goed geïnformeerd. Plan nu een kennismaking. Download eventueel het e-book om meer te weten te komen over ACT therapie.


Bedenk dan eens bij jezelf hoe je je psychologische en emotionele problemen gaat aanpakken?

Ben je nog niet klaar voor hulp van een psycholoog?

Bedenk dan eens bij jezelf hoe je je psychologische en emotionele problemen gaat aanpakken? Kun je zelf hulp vinden bij mensen in je omgeving en kun je daarmee je mentale problematiek oplossen, dan is dat natuurlijk perfect. Maar als dat niet lukt heb je kans dat je problemen verergeren en dat een oplossing steeds verder weg is. Steeds meer mensen weten de weg naar StressWise te vinden. En dat is niet zo gek. We kunnen echt helpen om moeilijkheden los te laten en jou een vrijer en gelukkiger leven te laten leiden.

Wil jij van psychologische klachten af? Wil je zelf werken aan een vrijer en gelukkiger leven? Wil je daarbij de hulp van een psycholoog die naast je staat en je als gids de weg wijst? Kies voor ACT therapie bij StressWise.

Voel je vrijer en gelukkiger

Wil jij van psychologische klachten af? Wil je zelf werken aan een vrijer en gelukkiger leven? Wil je daarbij de hulp van een psycholoog die naast je staat en je als gids de weg wijst? Iemand die je met liefde voor mensen en het psychologie vak aan de hand neemt? Kies dan voor ACT therapie bij StressWise.

Kies voor ACT therapie

Een door ons veel gebruikte vorm van cognitieve gedragstherapie is ACT, Acceptance & Commitment Therapy. Door ACT therapie leer je om te gaan met moeilijke gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en omstandigheden.

OP WEG NAAR EEN VRIJER EN GELUKKIGER LEVEN

Contact
Hoe kan ik mijn therapie of coaching laten vergoeden door mijn werkgever?

Therapie en coaching kunnen een behoorlijke investering zijn voor de meeste mensen. Daarom kan je ervoor kiezen om je werkgever te benaderen om te betalen voor de bevordering van jouw mentale gezondheid. Dit kan natuurlijk lastig zijn omdat het iets kwetsbaars is, maar we helpen je graag mee! Als je onzekerheden hebt om dit met je werkgever te bespreken, dan willen we hier graag over met je in gesprek gaan, zodat je je daar veiliger bij voelt. Vervolgens kunnen we een offerte sturen naar je werkgever voor de kosten. We nemen je dus bij de hand in dit proces!

Voor welke klachten kan ik bij jullie terecht?

StressWise biedt hulp bij veel verschillende klachten. Onze focus ligt op werkstress, burn-out, depressie, angst en relatieproblematiek. Stress ligt ten grondslag aan allerlei stressgerelateerde klachten en mentale problematiek, zoals vermoeidheid, concentratieproblemen, gejaagd gevoel, onrust, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid, perfectionisme, piekeren, prikkelbaarheid, psychosomatische- en SOLK klachten, slaapproblemen, tinitus en allerlei vage klachten. StressWise kan je ook goed helpen bij zingevingsvragen en als je niet lekker in je vel zit.

Lees hoe wij te werk gaan

Kan ik ook online therapie volgen?

Ja, dat kan. Online coaching en therapie is een praktisch en laagdrempelig alternatief voor fysieke coaching en therapie. Bovendien blijft de effectiviteit veelal gelijk. We hebben daarnaast een goede beeldverbinding opgezet, zodat je gemakkelijk vanuit huis therapie kunt doen zonder dat dit het proces belemmerd. Je hebt alleen een computer (tablet) en goede internetverbinding nodig. Wij zorgen voor de rest. Ook voor online therapie kan je in aanmerking komen voor een vergoeding via je werkgever of zorgverzekeraar.

 

Hoe kom ik voor vergoeding in aanmerking?

Bij StressWise psychologen krijg je altijd een vergoeding. Het is onze missie om jouw leven lichter te maken en om je te helpen slimmer te werken. Om die droom dichterbij te brengen hebben we veel contacten met werkgevers en hebben we het StressWise Fonds opgericht. Check bij ons of je werkgever bij ons is aangesloten, of je een vergoeding krijgt van je zorgverzekering of een bijdrage krijgt uit ons fonds. Daarnaast krijg je altijd een gratis kennismaking, geheel vrijblijvend.

Bekijk tarieven en vergoedingen

 

Waarom heb ik een laag zelfbeeld?

De oorzaken van een laag zelfbeeld zijn vaak te wijten aan een gemis of gebrek aan veiligheid, waardering en verbondenheid. Dit kan komen door je opvoeding, de omgeving, waarin je bent opgegroeid en door negatieve ervaringen in je leven. Hierdoor wordt je verlangen naar goedkeuring en verbondenheid verstrekt, maar zo ook je angst voor afkeuring. Het wordt steeds belangrijker voor je hoe andere mensen over je oordelen en je beoordelen.

Waarom krijgen mensen een depressie?

Er is niet één specifieke oorzaak voor het ontstaan van een depressie. Meestal is het het gevolg van een combinatie van biologische, sociale en psychische factoren. 

Biologische factoren: Erfelijkheid is de belangrijkste biologische factor. Zo is er bij de ene familie vaker sprake van een depressie dan bij de andere. Daarnaast zijn vrouwen ook vaker depressief dan mannen. 

Sociale factoren: Grote gebeurtenissen of ernstige stress kunnen ook een oorzaak zijn voor een depressie. Denk aan het overlijden van een ouder of een scheiding. Verder kan seksuele, lichamelijke of geestelijke mishandeling leiden tot een depressie. In beide gevallen komt de depressie enige tijd of jaren na de gebeurtenis pas naar voren. Tot slot kan een lange periode van eenzaamheid ervoor zorgen dat een depressie er langzaam insluipt. 

Psychische factoren: Sommige persoonlijke eigenschappen of karaktertrekken, zoals angstig zijn of weinig zelfvertrouwen hebben, kunnen het risico op een depressie verhogen. 

Het kan ook zijn dat de oorzaak van een depressieve stoornis onduidelijk is of dat het ‘zomaar’ ontstaat. Dit kan vaak voor extra frustraties zorgen. Omdat je een depressie niet aan iemands buitenkant kan zien, is het vaak zo dat je je onbegrepen en alleen voelt.  

Wat kan langdurige stress veroorzaken?

Langdurige stress hangt samen met depressie, burn-out en angststoornissen. De hormoonhuishouding is namelijk verstoord, hersengebieden zijn ontregeld en soms zelfs beschadigd en verschillende systemen werken niet zoals normaal. Stress en psychische klachten werken elkaar vaak ook in de hand.

Wat te doen als angst je leven beheerst?

Angst is niet altijd slecht voor je. Echter, kan het problematisch worden wanneer er sprake is van angst zonder duidelijke aanleiding en als het je dagelijkse functioneren belemmerd. Er zijn verschillende soorten angststoornissen, namelijk:

Gegeneraliseerde angststoornis: Bij deze stoornis ben je constant gespannen en maak je je zorgen om gewone dingen. Je piekert bijvoorbeeld over je gezondheid of je werk en gaat uit van de slechtste scenario. Zonder enige aanleiding verwacht je dat er iets vreselijks zal gebeuren.

Paniekstoornis: Bij een paniekstoornis heb je regelmatig last van paniekaanvallen: een korte, hevige angst die vaak onverwachts optreedt. Hierbij heb je naast angstige gevoelens ook lichamelijke klachten waar je ineens en tegelijk last van krijgt. Denk aan hartkloppingen, ademnood, zweten, enzovoort. Soms zijn al deze klachten zo intens dat je bang bent om de controle over jezelf te verliezen, gek te worden, flauw te vallen of zelfs dood te gaan. Hierdoor ontstaat angst voor angst.

Sociale angststoornis: Bij een sociale angststoornis ben je in het algemeen bang voor sociale situaties. Zo kun je heel bang zijn om dingen te doen in het bijzijn van anderen. De angst om ‘af te gaan’ of in verlegenheid te worden gebracht is zo groot, dat je zulke situaties probeert uit de weg te gaan. 

Posttraumatische stressstoornis (PTSS): Bij PTSS heb je een schokkende, traumatische gebeurtenis meegemaakt. Zoals bijvoorbeeld mishandeling, oorlogsgeweld, seksueel geweld of een auto-ongeluk. Wie zoiets niet goed verwerkt, kan er voor lange tijd geestelijke en lichamelijke klachten aan overhouden. Je herbeleeft dan de traumatische gebeurtenis steeds opnieuw en krijgt telkens weer angstige of pijnlijke herinneringen. 

Fobie: Bij een fobie ben je bang voor specifieke dingen of omstandigheden en vermijd je deze dingen of situaties. Vaak weet je dan wel dat de angst overdreven en ongegrond is, maar toch wint de angst bijna altijd van dit besef. Als het vermijden van je fobie mislukt, dan ontstaat er een paniekaanval of extreme angst, met bijbehorende lichamelijke klachten. Enkele voorbeelden van fobieën zijn:

  • Agorafobie: bang zijn een paniekaanval te krijgen in situaties waar je denkt geen hulp te kunnen krijgen of waarin je je schaamt voor je gedrag tijdens een paniekaanval. Je bent bang om je vertrouwde en veilige omgeving te verlaten. Je vermijdt dan allerlei situaties, zoals bijvoorbeeld drukke winkels of het openbaar vervoer. 
  • Specifieke fobie: bang zijn voor specifieke situaties zoals, dieren, insecten, de tandarts, medische ingrepen, kleine ruimtes, grote hoogten en vliegen. Hierbij kan je angst zo groot worden dat je bijvoorbeeld medische ingrepen vermijd, wat uiteindelijk voor meer belemmeringen zorgt. 

Als er sprake is van één of meer van deze stoornissen kan therapie je helpen om deze angsten te verhelpen of ermee om te leren gaan. De psychologen van StressWise kunnen je hierbij helpen. 

Hulp nodig?
Kies je locatie