ACT therapie Heerlen
ACT therapie Heerlen Hulp bij psychologische klachten, direct resultaat

VERANDER WAT JE WILT, ACCEPTEER WAT JE NIET KUNT VERANDEREN

Meld je direct aan
ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige methodiek voor positieve verandering. Door ACT therapie leer je te accepteren wat je niet kunt veranderen en ontwikkel je kracht en wijsheid om positieve verandering aan te brengen.

ACT therapie Heerlen voor echte verandering in je leven

ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige methodiek voor positieve verandering. Door ACT therapie leer je te accepteren wat je niet kunt veranderen en ontwikkel je kracht en wijsheid om positieve verandering aan te brengen. Hierbij gaat het om kleine veranderingen, zoals over angst heen stappen om contact te leggen, maar ook om grote: een hele nieuwe richting in je leven kiezen bijvoorbeeld. Door ACT verminderen allerlei psychische klachten die je belemmeren om volop te leven. Met ACT therapie Heerlen.


ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige vorm van cognitieve gedragstherapie. ACT is voor een deel gebaseerd op aspecten van mindfulness. Je gaat in ACT therapie actief op zoek naar persoonlijke waarden en zet je waarden om in acties.

Wat is ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’?

Therapy’ is een krachtige vorm van cognitieve gedragstherapie. ACT is voor een deel gebaseerd op aspecten van mindfulness. Je gaat in ACT therapie actief op zoek naar persoonlijke waarden en zet je waarden om in acties. In ACT therapie ga je samen met je therapeut oefenen met nieuw gedrag om je eigen doelstellingen te halen. Heel praktisch dus. Je gaat eindelijk doen wat je graag wilt doen. Je leert accepteren wat je niet kunt veranderen. En je krijgt ondersteuning bij het veranderen van kleine en grote dingen. Dat maakt ACT tot een praktische therapie waarbij je direct resultaat ervaart: meer geluk en vermindering van psychische klachten.


ACT is bewezen effectief bij een diversiteit aan psychische klachten, zoals werkstress, burn-out, depressie, angst, vermoeidheid, concentratieproblemen, gejaagd gevoel, onrust, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid en perfectionisme.

ACT therapie of ACT training bij StressWise Heerlen

ACT is bewezen effectief bij een grote diversiteit aan psychische klachten, zoals werkstress, burn-out, depressie, angst, vermoeidheid, concentratie problemen, gejaagd gevoel, onrust, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid, perfectionisme, prikkelbaarheid, psychosomatische klachten, slaapproblemen, tinitus en allerlei vage klachten (SOLK). ACT therapie helpt je ook bij zingevingsvragen, relatieproblemen of als je niet lekker in je vel zit. Doe ACT therapie individueel of doe ACT training in een groep in Heerlen of online (zie de ACT agenda hieronder).

Sluiten
Gratis ACT e-book
Ontvang het gratis e-book ACT in je mailbox, vol praktische tips en inspiratie.
Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt ACT therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Zo kunnen we garanderen dat onze ACT therapeuten goed zijn opgeleid en veel liefde stoppen in hun werk als therapeut.

Wij leiden ACT therapeuten op aan ons eigen instituut StressWise Academy

Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt ACT therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Zo kunnen we garanderen dat onze ACT therapeuten goed zijn opgeleid en veel liefde stoppen in hun werk als therapeut. De ACT therapeuten van StressWise Heerlen houden hun kennis up-to-date met scholing en doen regelmatig intervisie en supervisie met andere professionals. Alle therapeuten en psychologen van StressWise Heerlen stellen zich op als mens en niet als (afstandelijke) professional. Deze warme aanpak zorgt ervoor dat onze trajecten uitermate succesvol zijn. Onze cliënten beoordelen ons met een 9. (Onafhankelijke beoordelingen via Kiyoh)


Door ACT therapie leer je anders om te gaan met negatieve gedachten en onaangename gevoelens. Ook zorgt ACT therapie ervoor dat je je actief anders gaat gedragen. Positiever en meer gericht op jouw doelen.

Je kunt de inhoud van gedachten niet veranderen, je kunt wel leren er anders mee om te gaan

Door ACT therapie leer je anders om te gaan met negatieve gedachten en onaangename gevoelens. Ook zorgt ACT therapie ervoor dat je je actief anders gaat gedragen. Positiever en meer gericht op jouw doelen en wat je nog meer wilt in je leven. Dat onderzoek je en samen met de ACT therapeut zet je kleine stappen in de goede richting. Jij hoeft zelf niet te veranderen, je gaat wel leren effectiever gedrag te vertonen, zodat je minder last hebt van allerlei psychologische problematiek. ACT therapie duurt kort (2 tot 3 maanden) en is heel praktisch en effectief.


Door dat ACT therapie een praktische therapie is ga je zelf aan de slag. Een keer per week kom je bij onze psycholoog.

ACT therapie Heerlen breng zelf positieve verandering aan

Door dat ACT therapie een praktische therapie is ga je zelf aan de slag. Een keer per week kom je bij onze psycholoog. Je doet praktische en kleine oefeningen, je bespreekt je dagelijkse activiteiten en wat je wilt veranderen. Je staat stil bij hoe je je voelt en wat je denkt. Dit speelt zich allemaal af in het nu, je verleden laten we met rust. ACT is dus geen diepgravende therapie, maar een lichte, warme, menselijke, moderne therapie die bewezen effectief is.

ACT therapie bij StressWise krijgt een hoge gemiddelde beoordeling van klanten
10

“Mariëtte heeft me erg goed geholpen bij het (her)zien van opvattingen over mijn identiteit; hoge verwachtingen; "success" en belangrijkste waarden. ACT therapie biedt een heldere aanpak met concreet resultaat. Daarnaast heeft Mariëtte een fijne, open en empathische persoonlijkheid. Kortom; aanrader.”

10

“Het waren 8 intensieve sessies waar de resultaten al heel snel merkbaar waren. De scherpe kantjes verdwenen al snel en mijn zin om activiteiten te ondernemen kwam terug. Ik ben bijzonder blij met de wisselwerking tussen de therapeut en mij. Veel vernieuwende inzichten ben ik rijker geworden, en, voor mij heel belangrijk, de wetenschappelijke onderbouwing van de werking van mindfulness werd niet vergeten. Ik ben dan ook naar huis gegaan met een boekenlijst van haar om mijn nieuwsgierigheid naar het vakgebied te bevredigen. Ik ben zeer blij met de oefeningen die ik elke dag trouw doe. Ze zijn een opstartpunt voor mijn dagen geworden”

10

“Heb het gevoel dat zowel therapeut Sylvia als ikzelf op een hele fijne en open manier doelgericht hebben samengewerkt, zonder gevoelige punten te omzeilen. Het voelde echt als maatwerk, waardoor zeer veel is bereikt en ik met een roadmap voor jaren weet wat me verder te doen staat. ACT is voor mij een grote eye opener gebleken naar oplossingsrichtingen... Voel nu veel meer ruimte, rust en perspectief, hartelijk dank!”

9

“Bij aanmelden gelijk reactie van stressWise en binnen 2 weken kennismaking en start online training 1x per week met Bree, wat ik als een hele prettige samenwerking heb ervaren door het aanbieden van de juiste trainingen, info + filmpjes ter ondersteuning van de theorie en betrokken houding . In vijf sessies heb ik geleerd om controle te krijgen over mijn gedachten door piekertijd te beperken, aandacht op afstand en aandachtstrainingen te doen, keuze te maken om wel of niet in de gedachtentrein te stappen en de focus te verplaatsen buiten mezelf. Voor mij resulteert dit in verbetering van stemming, slaap, energie en levenslust. Als ik kon kiezen uit face to face therapie of online, had ik face to face gekozen, maar MCT training online was toch helemaal oké !!”

9

“Een behandeling bij Stresswise was een fijne ervaring. Samen met mijn toegewezen therapeut, Hester, hebben we gekeken naar mijn struggles in het leven. Daar hebben we een persoonlijk passend plan voor gemaakt. Zij was een luisterend oor, hield me de spiegel voor en gaf mij nieuwe inzichten. Door de combinatie van ACT therapie en mindfulness had ik na elke afspraak weer frisse nieuwe energie. Hester, dank je wel!”

10

“Jolanda heeft mij op een zeer prettige manier begeleid en geholpen met mijn leerdoelen. Er was direct een klik en ik voelde mij op mijn gemak. Er was een duidelijke structuur en Jolanda is deskundig in haar werk. Zij weet de juiste vragen te stellen en geeft je handvaten mee om zelf in beweging te komen. Ik ben erg blij en tevreden met het gehele traject en zou haar zeker aanbevelen.”

9

“Het was een prettige, open kleine groep. Sijmen deed de training kundig en relaxt. Er waren herkenningspunten, reminders en ook nieuwe dingen. Een prettige, nuttige cursus.”

9

“Ik heb de gesprekken bij Tanya als zeer waardevol ervaren. Goed aansluitend bij waar ik behoefte aan had en over de weken verdeeld in een mooie opbouw van behapbare stapjes.”

9

“Mijn piekerfabriek draaide op volle toeren deze winter. Gelukkig kwam Jolanda op mijn pad. Ik heb haar ervaren als een zeer meelevende vrouw die erg goed kan luisteren. Met behulp van humor, praktische oefeningen en een liefdevolle spiegel heeft ze me ervaren hoe ik met mijn piekergedachten om kan gaan. Ik vond de ACT training zeer waardevol!”

VERANDER WAT JE WILT, ACCEPTEER WAT JE NIET KUNT VERANDEREN

Word krachtiger en verander je leven met ACT therapie, meld je aan voor een gratis kennismaking met onze ACT therapeut in Heerlen

Je wilt psychische klachten aanpakken, maar je weet niet goed hoe. Misschien heb je al veel geprobeerd. Waarschijnlijk zelfs. En niets lijkt te helpen. Word zelf je psychische klachten de baas met de hulp van onze ACT therapeut. Vul het onderstaande formulier in of bel ons voor een gratis kennismaking en advies.

Psychische problemen oplossen door zelf in actie te komen?

Neem contact op met StressWise Heerlen voor ACT therapie

  • 088 20 32 610
  • Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp nodig?
Kies je locatie