ACT therapie Oss
ACT therapie Oss Hulp bij psychologische klachten, direct resultaat

VERANDER WAT JE WILT, ACCEPTEER WAT JE NIET KUNT VERANDEREN

Meld je direct aan
ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige methodiek voor positieve verandering. Door ACT therapie leer je te accepteren wat je niet kunt veranderen en ontwikkel je kracht en wijsheid om positieve verandering aan te brengen.

ACT therapie Oss voor echte verandering in je leven

ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige methodiek voor positieve verandering. Door ACT therapie leer je te accepteren wat je niet kunt veranderen en ontwikkel je kracht en wijsheid om positieve verandering aan te brengen. Hierbij gaat het om kleine veranderingen, zoals over angst heen stappen om contact te leggen, maar ook om grote: een hele nieuwe richting in je leven kiezen bijvoorbeeld. Door ACT verminderen allerlei psychische klachten die je belemmeren om volop te leven. Met ACT therapie Oss.


ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige vorm van cognitieve gedragstherapie. ACT is voor een deel gebaseerd op aspecten van mindfulness. Je gaat in ACT therapie actief op zoek naar persoonlijke waarden en zet je waarden om in acties.

Wat is ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’?

ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige vorm van cognitieve gedragstherapie. ACT is voor een deel gebaseerd op aspecten van mindfulness. Je gaat in ACT therapie actief op zoek naar persoonlijke waarden en zet je waarden om in acties. In ACT therapie ga je samen met je therapeut oefenen met nieuw gedrag om je eigen doelstellingen te halen. Heel praktisch dus. Je gaat eindelijk doen wat je graag wilt doen. Je leert accepteren wat je niet kunt veranderen. En je krijgt ondersteuning bij het veranderen van kleine en grote dingen. Dat maakt ACT tot een praktische therapie waarbij je direct resultaat ervaart: meer geluk en vermindering van psychische klachten.


ACT is bewezen effectief bij een diversiteit aan psychische klachten, zoals werkstress, burn-out, depressie, angst, vermoeidheid, concentratieproblemen, gejaagd gevoel, onrust, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid en perfectionisme.

ACT therapie of ACT training bij StressWise Oss

ACT is bewezen effectief bij een grote diversiteit aan psychische klachten, zoals werkstress, burn-out, depressie, angst, vermoeidheid, concentratie problemen, gejaagd gevoel, onrust, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid, perfectionisme, prikkelbaarheid, psychosomatische klachten, slaapproblemen, tinitus en allerlei vage klachten (SOLK). ACT therapie helpt je ook bij zingevingsvragen, relatieproblemen of als je niet lekker in je vel zit. Doe ACT therapie individueel of doe ACT training in een groep in Oss of online (zie de ACT agenda hieronder).

Sluiten
Gratis ACT e-book
Ontvang het gratis e-book ACT in je mailbox, vol praktische tips en inspiratie.
Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt ACT therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Zo kunnen we garanderen dat onze ACT therapeuten goed zijn opgeleid en veel liefde stoppen in hun werk als therapeut.

Wij leiden ACT therapeuten op aan ons eigen instituut StressWise Academy

Ons eigen opleidingsinstituut StressWise Academy leidt ACT therapeuten op, met ‘een hart zo groot als de wereld’. Zo kunnen we garanderen dat onze ACT therapeuten goed zijn opgeleid en veel liefde stoppen in hun werk als therapeut. De ACT therapeuten van StressWise Oss houden hun kennis up-to-date met scholing en doen regelmatig intervisie en supervisie met andere professionals. Alle therapeuten en psychologen van StressWise Oss stellen zich op als mens en niet als (afstandelijke) professional. Deze warme aanpak zorgt ervoor dat onze trajecten uitermate succesvol zijn. Onze cliënten beoordelen ons met een 9. (Onafhankelijke beoordelingen via Kiyoh)


Door ACT therapie leer je anders om te gaan met negatieve gedachten en onaangename gevoelens. Ook zorgt ACT therapie ervoor dat je je actief anders gaat gedragen. Positiever en meer gericht op jouw doelen.

Je kunt de inhoud van gedachten niet veranderen, je kunt wel leren er anders mee om te gaan

Door ACT therapie leer je anders om te gaan met negatieve gedachten en onaangename gevoelens. Ook zorgt ACT therapie ervoor dat je je actief anders gaat gedragen. Positiever en meer gericht op jouw doelen en wat je nog meer wilt in je leven. Dat onderzoek je en samen met de ACT therapeut zet je kleine stappen in de goede richting. Jij hoeft zelf niet te veranderen, je gaat wel leren effectiever gedrag te vertonen, zodat je minder last hebt van allerlei psychologische problematiek. ACT therapie duurt kort (2 tot 3 maanden) en is heel praktisch en effectief.


Door dat ACT therapie een praktische therapie is ga je zelf aan de slag. Een keer per week kom je bij onze psycholoog.

ACT therapie Oss breng zelf positieve verandering aan

Door dat ACT therapie een praktische therapie is ga je zelf aan de slag. Een keer per week kom je bij onze psycholoog. Je doet praktische en kleine oefeningen, je bespreekt je dagelijkse activiteiten en wat je wilt veranderen. Je staat stil bij hoe je je voelt en wat je denkt. Dit speelt zich allemaal af in het nu, je verleden laten we met rust. ACT is dus geen diepgravende therapie, maar een lichte, warme, menselijke, moderne therapie die bewezen effectief is.

ACT therapie bij StressWise krijgt een hoge gemiddelde beoordeling van klanten
10

“Ik heb ontzettend veel geleerd van Sijmen en van de fijne groep. Sijmen creëerde een veilige en accepterende sfeer. We deden goede oefeningen en er werd met goede vragen op dingen gereflecteerd. Ook de groep was bijzonder en open. Ik kijk er echt met een heel warm hart op terug. Heb veel geleerd en veel acceptatie/ liefde gevoeld!”

10

“Gwen was een erg fijne docente. Ze nam de tijd voor onze ervaringen en zat niet te streng op het vooraf bedachte programma. Ik voelde me op mijn gemak en gehoord. Ze legde duidelijk uit met praktijkvoorbeelden. Gemotiveerd om door te gaan met mindfulness.”

10

“Ik merk dat ik minder stress ervaar, beter dingen kan accepteren en minder oordeel. Dit geeft mij veel rust en ervaar ik als erg prettig. Ik kan iedereen deze cursus aanraden.”

8

“Na een paar wek n oefenen hervond ik mijn vermogen tot nachts doorslapen. Met behiulp van de begeleidende meditaties van Sijmen kreeg ik mijn malende gedachten terug in hun hok en hielden ze zich steeds vaker koest, zodat ik tenminste door kon slapen als ik s nachts wakker werd.”

8

“Hoe ervaar ik mijn dag of dit moment met acceptatie en zonder oordeel. Het mentale, de denkgeest, zien als een proces, iets dat komt en gaat. Meer bewust van de meerwaarde van luisteren naar je lichaam. Een gevoel van je mag er zijn zoals je bent.”

9

“Ik heb de 8 weekse training als leervol en leuk ervaren. Sijmen was een fijne trainer die op een prettige en veilige manier training gaf. Er was ruimte voor persoonlijke beleving en ervaringen. Ik heb geleerd om dichter bij mijzelf te komen, meer in het moment te leven en om minder te oordelen. Voor mij houdt de training na 8 weken niet op, maar neem ik lessen uit de training mee in mijn toekomstige dagelijkse leven.”

10

“Ik vond de cursus 'mindfulness' erg inzicht gevend. Ik heb gemerkt dat ik erg geneigd ben om te willen dat bepaalde gevoelens er niet zijn. Ik vond het mooi om te merken dat je een staat kan bereiken waarin alles er mag zijn. Het blijft oefenen daarmee, maar dat vind ik helemaal niet erg! Ook een erg prettige groep en goeie trainer, die ruimte gaf voor alles wat er was en ook doorvroeg.”

9

“De mindfulness training heeft mij het verschil laten zien (theorie) en voelen (oefeningen) tussen in gedachten verzonken zijn/ op de automatische piloot leven OF het bewust zijn in het moment. Waar ik begon met burnout klachten, angstaanvallen en in de modus van continue ‘aan’ staan zat, heb ik nu ervaren hoe ik mijzelf tot rust krijg. Hoe ik geniet van het NU, niet de hele tijd denk aan ‘wat moet ik zo doen, wat eten we vanavond, wat is de agenda van morgen’… Dit hoort er ook absoluut bij, maar niet 24/7. Met de momenten van rust (bewustzijn van het hier en nu), brengt mij dit kalmte en zijn in 8 weken de angstaanvallen en burnout klachten aanzienlijk minder. Het is geen wonderpil en vergt zelf veel oefening, maar deze manier van leven bevalt mij tot nu toe erg goed!”

10

“Deze training was heel fijn om aan deel te nemen. Ook heel goed te doen online, met alle begeleidende meditaties, bodyscans en andere oefeningen, kon ik vanuit huis makkelijk en comfortabel deelnemen zoals het voor mij goed voelde. Ik heb aan de oefeningen ook veel gehad, ik kon vrij snel deze in mijn dagelijks leven toepassen, oftewel je huiswerk opdrachten doen, alles uitproberen om vervolgens te ervaren wat goed bij me past, of wat bij het moment past. Daarbij kwam er meer bewustzijn van omgeving, focus en alle zintuigen kwamen weer meer naar boven, het ervaren van het hier en nu. Rust in mezelf vinden ook op de stressvolle momenten. Al wordt je misschien niet geheel rustig maar je leert er anders mee om te gaan, het mag zijn wat het is, en dat is voor dat moment goed. De mindfulness trainer Sijmen zorgde voor een relaxte sfeer, gevoel van veiligheid en vertrouwen om te delen wat je wilde. Zeer prettig hoe hij de oefeningen begeleide. Maar ook zijn ervaringen deelde. Open en eerlijk. Het mag zijn wat het is.”

VERANDER WAT JE WILT, ACCEPTEER WAT JE NIET KUNT VERANDEREN

Word krachtiger en verander je leven met ACT therapie, meld je aan voor een gratis kennismaking met onze ACT therapeut in Oss

Je wilt psychische klachten aanpakken, maar je weet niet goed hoe. Misschien heb je al veel geprobeerd. Waarschijnlijk zelfs. En niets lijkt te helpen. Word zelf je psychische klachten de baas met de hulp van onze ACT therapeut. Vul het onderstaande formulier in of bel ons voor een gratis kennismaking en advies.

Psychische problemen oplossen door zelf in actie te komen?

Neem contact op met StressWise Oss voor ACT therapie

Hulp nodig?
Kies je locatie