Behandeling bij StressWise®

Van behandeling naar verandering

Actueel – coronavirus

StressWise heeft op al haar locaties maatregelen genomen om veilig te kunnen werken tijdens de coronacrisis. We houden de officiële berichtgeving nauwlettend in de gaten en volgen telkens het advies van de overheid. Dus als je zelf niet ziek bent, ben je van harte welkom bij onze psychologen, therapeuten, coaches en trainers. Daarnaast biedt StressWise ONLINE therapie en relatietherapie aan via beeldbellen. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een smartphone, tablet of computer en een stabiele wifi-verbinding. Kijk voor hoe je te werk moet gaan als je hiervan gebruik wilt maken onderaan deze pagina onder het kopje: ONLINE ACT THERAPIE.

StressWise Nederland

StressWise is de grootste aanbieder van ACT (Acceptance & Commitment Therapy) en mindfulness (aandachttraining) voor particulieren in Nederland. En dat zijn wij niet voor niets. Vrijwel direct na de ontwikkeling van ACT aan het eind van de 20e eeuw en de introductie ervan in Nederland, begin 21e eeuw heeft StressWise deze warme en op persoonlijke ontwikkeling gerichte therapie omarmd. Aspecten van mindfulness maken deel uit van ACT, waardoor we ons ook al weer jaren intensief bezig houden met mindfulness.


ACT Therapie bij StressWise psychologen Nederland

Behandelmethoden ACT en mindfulness

ACT en mindfulness zijn unieke methodieken met een unieke werkzaamheid. Beide zijn bewezen effectief in het verminderen van vele psychische of mentale klachten. Dat komt vooral doordat Acceptance & Commitment Therapy en mindfulness methodieken zijn die zich richten op persoonlijke ontwikkeling: bewustzijn, acceptatie en verandering. En precies in die volgorde. Om iets te veranderen in je leven (om bijvoorbeeld vanuit depressie bij levenslust uit te komen, en om je angst te overwinnen) is het noodzakelijk dat je je bewust bent van jezelf en van hoe het nu is. Vervolgens is het nodig dat je dat leert accepteren. En om iets te veranderen is het nodig dat je in actie komt. Bewustheid en acceptatie maken de weg vrij voor verandering. En dat hoef je niet alleen te doen, wij gaan je daarbij helpen. Wij maken je leven lichter. Dat is onze missie.


Van behandeling naar verandering

Onze psychologen en therapeuten focussen niet op je klacht, maar op je innerlijke kracht. ACT en mindfulness zijn niet klachtgericht, maar persoonsgericht, en tevens gericht op je situatie en je omgeving. Dit alles maakt ACT en mindfulness uniek: je bent niet langer je diagnose, je stress, je burn-out, je angst of je depressie. Je bent een compleet en uniek persoon met mogelijkheden en moeilijkheden. Vanuit die mogelijkheden ga je je moeilijkheden met hernieuwde kracht te lijf. Onze behandeling bestaat eruit dat we je kracht vrijmaken om je leven een nieuwe impuls te geven, in plaats van dat je tot stilstand komt en afdaalt in een diagnose. Je krijgt bij ons alle tools in handen om direct je leven weer op te pakken. Je gaat ontdekken en doen wat je diep van binnen altijd hebt willen doen. In de ggz krijg je een diagnose (psychiatrische stoornis) en daarmee een label waar je niet meer vanaf komt. Wij denken dat je – net als vele anderen – worstelt met het leven, hier en nu. En dé manier om daar goed uit te komen is om dit te beseffen en om antwoorden te vinden waardoor je je eigen leven weer voor mekaar krijgt. Daar gaan wij je mee helpen.

9

“Ik ben te zwaar, heb diabetes en ik heb vele soorten diëten geprobeerd. Veel methodes gevolgd, veel lijstjes gemaakt, mezelf veel restricties opgelegd en vooral veel plannen gemaakt. En elke keer liep ik toch weer tegen dat ene keuze moment. Ik ben moe: ga ik nu slapen of ga ik nog een filmpje kijken? Ik heb al gegeten: ga ik nog iets snaaien of laat ik het erbij? En elke keer weer is het patroon: 2 weken goed gedrag om vervolgens 3 weken slecht te gaan met als resultaat: een zwaarder lichaam en een negatief zelfbeeld. Diep van binnen wist ik dat ik handvaten nodig had voor dat keuze moment en toen kwam ik uit op StressWise: Begeleid Afvallen en lieve Hanna :-). Die handvaten heb ik nu gekregen en daar ben ik StressWise en Hanna zo ongelooflijk dankbaar voor. In 8 mooie sessies heb ik kennis gemaakt met de wereld van Mindfullness en ACT. In die 8 sessies heb ik geleerd hoe om te gaan met dat ene keuze moment. Eerder had ik al gehoord van termen zoals: leven in het hier en nu, acceptatie en commitment. Maar het wordt echt pas duidelijk in een traject zoals deze waarbij je elke week op onderzoek gaat. Je krijgt huiswerk mee en je leert jezelf helemaal opnieuw kennen. Het was echt precies wat ik nodig had. Ik ben al afgevallen en mn suikerspiegel is gedaald: en nog belangrijker: ik ben weer een stuk aardiger tegen mezelf. In die 8 sessies kom je zeker tot een resultaat, maar het echte werk begint uiteraard erna. In mijn reis naar een gezonder levensstijl ben ik nu in ieder geval een stap verder, een flinke stap verder!”

10

“De ACT-training heeft me waardevolle inzichten en handvatten gegeven waarmee ik zelf verder kan. Het contact met Hanna heb ik als erg prettig ervaren; ze laat je altijd op je gemak voelen. Met een open, liefdevolle en flexibele benadering wist ze me te bereiken op momenten dat ik dat zelf niet kon. Ze kijkt met je mee zonder oordeel te vellen, is altijd bereid om bij te sturen en de sessie in te richten naar datgene waar jij op dat moment nodig hebt. Hanna heeft me het zachte duwtje in de juiste richting gegeven dat ik nodig had. Er is nog een lange weg te gaan, maar met kleine stapjes kom je ook vooruit. Ik zal de goede gesprekken koesteren!”

10

“Ik was een beetje huiverig voor het online gedeelte maar het was super gedaan. Thuis in je eigen fijne omgeving de oefeningen doen, voldoende persoonlijke begeleiding ook. Ik heb er enorm veel van geleerd.”

9

“Ik ben er in de training achter gekomen dat ik door de jaren heen een chronische stress heb opgebouwd, Ik heb mezelf beter leren kennen. Confronterend maar tevens leerzaam. Nu heb ik handvatten aangereikt gekregen om hiermee om te gaan en is het zaak om deze te blijven toepassen. Met handvatten bedoel ik dan het mediteren, het mindfulness bezig zijn èn blijven. Het heeft een enorme toegevoegde waarde om de stress op dat moment te handelen. Vooral ook de 3 minuten ademhaling om ruimte te krijgen. Henriëtte Rutten, onze trainster heeft het op een hele fijne, begrijpelijke en warme wijze aan ons verteld. De 8 avonden zijn voorbij gevlogen, het was 1.5 uur maar dat is eigenlijk te kort voor de informatie en theorie die je krijgt aangeboden. Maar toch, een dikke pluim!”

9

“Fijne cursus met zowel theorie als praktijk. Ook online kan deze cursus goed gegeven worden. Het was heel fijn om de verschillende meditaties te leren. Starttijd was voor mijn prima, maar veel medecursisten hadden moeite om het te halen. De cursustijd van 1.5 uur is wel krap. Tip: oefenen met via zoom een presentatie delen”

8

“Rewas heeft mij op een fijne manier geleerd vaker uit mijn hoofd te stappen en meer naar mijn lichaam te luisteren en in het hier en nu te zijn. Het traject voelde alsof het persoonlijk op mij was afgestemd en na een aantal sessies merkte ik persoonlijke groei en ontwikkeling.”

9

“Mijn ervaring was op sommige momenten erg confronterend voor mezelf: wie ben ik en wat wil ik? Wat vind ik belangrijk en hoe handel ik daar naar? Dit traject heeft mij geholpen op mijzelf beter te begrijpen. Daardoor weet ik nu beter wie ik ben, wat ik belangrijk vind en hoe ik de toekomst tegemoet wil gaan. Hester heeft mij, mede door mindfulnessoefeningen en concrete denkoefeningen, in laten zien welke onbewuste factoren invloed kunnen hebben op mijn gemoedstoestand. Verder heeft dit traject mij geleerd bepaalde ‘negatieve’ aspecten te omarmen en deze te beschouwen als onderdeel van wie ik ben. Een aanrader voor iedereen die (even) in de knoop zit.”

10

“Door de Covid perikelen is het helaas niet makkelijk om fysieke bijeenkomsten te volgen. Gelukkig was er vanuit StressWise een mooie oplossing via de video waarbij lesmateriaal werd thuisgestuurd inclusief kussen en yogamat van prima kwaliteit. Samen met Jen afspraken gemaakt over onze 8 afspraken, maar die afspraken liepen allemaal in de soep door eigen werk- en of privé omstandigheden. Met onuitputtelijk geduld toch uiteindelijk 8 bijeenkomsten gevolgd waarbij de nadruk niet zozeer lag op het boek zelf, maar om de ervaringen tijdens het proces. Jen wist goed aan te voelen wat op welk moment nodig was, en was bijzonder creatief in het aanpassen van de cursus op mijn behoeften. Naast haar prettige uitstraling en kennis komt zo mij over als een bijzonder goed mens. Ik kan dat niet anders dan iedereen aanraden om bij Jen een 1 op 1 mindfulness cursus te volgen.”

9

“Therapie met Jeroen Kortooms was erg fijn, het heeft mij enorm geholpen. Jeroen is geduldig en fijn om mee te praten.”


StressWise Psycholoog ACT therapie en coaching

Behandeling van klachten

Zoals gezegd kan StressWise hulp bieden bij veel verschillende klachten. De focus van StressWise ligt uiteraard op (corona) stress en burn-out, en daarnaast op depressie, angst en relatieproblematiek. ACT en mindfulness zijn ook bijzonder goed inzetbaar bij obesitas en gewichtsproblematiek. Voor verandering in je leefstijl hebben we specialisten in huis: onze leefstijlcoaches. Onze ACT psychologen kunnen je daarnaast ook helpen bij onder anderen:

  • ADHD
  • Chronische vermoeidheid
  • Chronische ziekten, zoals kanker
  • Concentratieproblemen
  • Gejaagd gevoel, gevoelens van onrust
  • Negatief zelfbeeld
  • Onzekerheid
  • Overspannenheid

  • Perfectionisme
  • Piekeren
  • Prikkelbaarheid
  • Psychosomatische klachten
  • Rouw en verlies
  • Slaapproblemen
  • SOLK klachten
  • Stress-gerelateerde klachten
  • Tinitus
  • Vage klachten
  • Zingeving
  • En niet lekker in je vel zitten

Zit je niet lekker in je vel? Ben je ‘down’? Heb je last van angst of stress? Neem contact op met StressWise.


Wat is ACT therapie?

ACT therapie of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van onze ACT psychologen achterhaal je wat voor jou belangrijk is in je leven. Samen met de ACT psycholoog zet je stappen om je leven te veranderen en te verbeteren (Commitment) en te accepteren wat je niet kunt veranderen (Acceptance). Hoe je je gedraagt heeft grote invloed op hoe je je voelt en hoe hoe denkt. Als je andere dingen doet, ga je je anders voelen, en wel direct. Door ACT therapie leer je hoe je een waardevoller en zinvoller leven kunt leiden. En dat zit hem in grote dingen, maar zeker ook in kleine en alledaagse veranderingen. De ACT psycholoog helpt je met het verkrijgen van inzicht en de juiste acties uit te zetten. Ook helpt de ACT therapeut je met moeilijke gevoelens en piekergedachten om te gaan. Je leert om er afstand van te nemen, zodat je het beter aankunt. Tegelijkertijd zal je problematiek afnemen en je leven zal lichter worden.


Toegankelijk en persoonlijk

De psychologen van StressWise zetten (naast ACT en mindfulness) vooral ook in op de therapeutische relatie. Vandaar dat wij zeggen dat we als mens naast jou staan, in plaats van dat we tegenover jou zitten om te vertellen wat je moet doen. Het gaat erom samen jouw problematiek te verkennen en samen tot oplossingen te komen. Onze eigen menselijkheid is een uitermate belangrijk aspect van onze therapie en van onze trainingen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt keer op keer dat de therapeutische relatie, ofwel de relatie tussen jou en je psycholoog, van grote waarde is in het proces van heling. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om onze cliënten van mens tot mens te ontmoeten, om jou te laten ervaren of er een klik is met je psycholoog en dat je van hem of haar steun ondervindt in misschien wel de moeilijkste tijd die je hebt ervaren.


Servicedesk voor psychologen, relatietherapeuten, ACT coaches en mindfulness trainers

ONLINE ACT Therapie, Coaching of Training

Wat in de therapiekamer kan, kan ook ONLINE. Nu de coronacrisis ons leven bepaalt kan ACT therapie ONLINE een uitkomst bieden. StressWise biedt een eenvoudige manier om via beeldbellen contact te leggen tussen jou en je therapeut. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een smartphone, tablet of computer en een stabiele wifi-verbinding. In het contactformulier hieronder kun je aangeven dat je voorkeur uitgaat naar een online verbinding. Al onze diensten zijn beschikbaar via ONLINE beeldbellen: ACT Therapie, Relatietherapie, Mindfulness Training, Begeleid Afvallen, Leefstijl Coaching en Burn-out Coaching en Training.

Ruth en Ariel van onze Servicedesk nemen binnen 24 uur contact met je op en maken voor jou een afspraak voor een gratis kennismaking met een beschikbare therapeut, coach of trainer. Tijdens dit gesprek kun je je problematiek bespreken en krijg je uitleg over beeldbellen. Als je wilt maakt de therapeut coach of trainer  een vervolgafspraak met je en testen jullie samen of de beeldverbinding tot stand kan komen. Succes gegarandeerd. Bel, WhatsApp of mail ons nu.

Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een psycholoog of coach
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • Vergoeding StressWise Fonds
  • 088 20 32 610
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp nodig?
Kies je locatie