StressWise psychologen | beoordeling 9
Van behandeling naar verandering, van werkdruk naar werkgeluk, met StressWise

Bekijk hier welke psychische problemen we samen kunnen aanpakken


Van behandeling naar verandering

Onze psychologen en therapeuten focussen niet op je klacht, maar op je kracht. Onze behandelmethoden, zoals Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en mindfulness zijn niet klachtgericht, maar gericht op jou als persoon, en op je situatie en je omgeving. En dit is best bijzonder. Je bent bij StressWise niet je diagnose, zoals in de ggz. Je bent een compleet en uniek persoon met mogelijkheden en moeilijkheden. Samen met de therapeut van StressWise maak je ruimte voor mogelijkheden, zodat je moeilijkheden de baas kunt. Onze behandeling bestaat eruit dat we kracht vrijmaken om je leven direct een nieuwe impuls te geven. Je krijgt bij ons alle tools in handen om je leven meteen weer op te pakken en in de juiste richting te sturen. In de ggz (en bij de gz-psycholoog) krijg je een psychiatrische stoornis opgespeld, waardoor je in je medisch dossier een label krijgt waar je niet meer van afkomt. Wij doen daar niet aan mee. Wij denken dat jij tijdelijk worstelt met het leven, hier en nu, en dat je met de juiste ondersteuning anders kunt leren kijken en handelen. Niet behandelen dus, maar veranderen. Daar gaan wij je mee helpen.


Hulp bij slaapproblemen

Lichter leven, slimmer werken

Iedereen die bij een gz-psycholoog (of in de ggz) beland krijgt op basis van het psychiatrisch handboek een psychische stoornis aangemeten. Dat is een noodzakelijke voorwaarde voor hulp uit de basisverzekering. Maar een of twee op de tien hulpvragers heeft daadwerkelijk een (persoonlijkheids) stoornis. Dat betekent dat ruim 80% onterecht een beroep doet op deze zorg. En dat zie je terug in de wachtlijsten en andere excessen in de ggz. De kans is groot dat jij deel uitmaakt van deze meerderheid en dat je eerder gebaat bent bij een nieuwe visie op je leven en het hervinden van kracht. Dan ben je bij StressWise aan het juiste adres. Geen focus op ‘genezing’, maar op acceptatie en leren omgaan met klachten en problemen. Dat is een eerlijk verhaal, want depressie en angst (om maar wat te noemen) zijn niet te genezen. Je kunt er wel mee leren omgaan door lichter te leven, waardoor je klachten verminderen of zelfs helemaal verdwijnen. En door slimmer te werken zorg je ervoor dat je niet overwerkt of burn-out raakt. Preventie dus. Moeilijkheden, klachten en problemen horen bij het leven. Ontdek hieronder hoe StressWise je kan helpen ermee om te gaan.

Plan nu een gratis kennismaking met onze psycholoog
10

“De cursus 'Mindful eten' beviel zo goed dat ik twee keer heb meegedaan. Omdat ik al bij de eerste cursusavond merkte dat de stof waardevol is en diepere lagen aanraakt. En omdat ik besefte dat verandering echt mogelijk is, zodra ik zou 'begrijpen' waarom ik al zo lang in hetzelfde kringetje ronddraai. En het is gelukt. Ik ben uit het kringetje gestapt. Eten is van een voortdurend gevecht in mijn hoofd veranderd in een paar genoeglijke momenten per dag. Wat een bevrijding. En o ja, ik val af, langzaam maar zeker. Inmiddels is het veel belangrijker voor me dat ik energie overhoud die niet meer naar het gevecht in mijn hoofd hoeft te gaan. Mijn gehechtheid aan (over)eten heeft plaatsgemaakt voor een gezonde relatie met voedsel. Hoera!”

10

“Ik vond de trainer héél prettig, ontzettend veel geleerd.”

10

“Ik heb de cursus ‘Begeleid afvallen’ gevolgd bij StressWise. De cursus heeft me precies gebracht waar ik naar zocht. Ik wilde niet levenslang diëten maar een duurzame en gezonde relatie met voeding aangaan. Tijdens de cursus zijn voor mij vele deuren op gegaan en heb ik enorm veel tools gekregen om om te gaan met moeilijke momenten en kan ik nu veel eerder ingrijpen bij mezelf. Ik zou iedereen de cursus aanraden die structureel iets aan ongezond eetgedrag wil doen!”

9

“Hele fijne duidelijke pakkende cursus, ging soms Wat snel. Fijne online coach Michel! Nam echt de tijd voor ons, voor vragen en voor tips etc.”

10

“Ik heb de cursus als zeer prettig ervaren. Er was tijdens de cursus veel betrokkenheid van de mede cursisten als van de trainer. De oefeningen waren fijn en nuttig en met theorie werden ze goed onderbouwd.”

8

“Hoewel ik vanwege gewijzigde omstandigheden eerder ben gestopt met de therapie, vond ik de gesprekken met Ingrid erg prettig. Het voelde vanaf het eerste gesprek heel vertrouwd om dingen met haar te delen.”

9

“De sessies zorgden ervoor dat ik de kracht in mezelf weer vond. Hetgeen wat er altijd al was, maar voelde alsof ik het een beetje kwijt was. Jolanda gaf mij het gevoel dat alles er kon zijn. Het begrip naar mij toe met de juiste reflectie en de juiste vragen gaven een goed duwtje in de rug. Soms heb je namelijk net een klein duwtje nodig en dat deed Jolanda op de juiste manier.”

9

“Goede luisteraar en goede terugkoppeling in duidelijke zinnen van de hoofdzaken. Goede samenvatting. Vriendelijke guidance.”

9

“Ik heb met plezier deelgenomen aan de trainingen mindfulness. Het was zoals van tevoren werd aanbevolen en meer. Zeker niet vaag en wazig, maar concreet, leerzaam en verrijkend. Ik heb ook echt het idee dat ik blijvend ga inzetten!”

Onderstaande klachten en problemen kunnen we samen aanpakken

Je hebt geen verwijzing van je huisarts nodig


Mindfulness training is voor mannen en vrouwen

Heb ik een depressie?

Een depressie is een voortdurend aanwezige sombere stemming. Je stemming heeft grote invloed op je gedachten, je gevoelens en op hoe je je gedraagt. Ook beïnvloedt een depressie allerlei lichaamssystemen, waardoor je in een uitzichtloze situatie terecht zou kunnen komen. Je kunt vastlopen in een sombere stemming en je kunt dan niet meer genieten van de dingen die je vroeger wel fijn vond. Je komt dan helemaal tot stilstand. Je zit vast. Gevoelens van verdriet en neerslachtigheid heeft iedereen. Als je deze gevoelens van somberheid en neerslachtigheid steeds langer en vaker hebt, en ze steeds meer negatieve effecten hebben op je leven heb je kans dat je in een depressie terecht komt. Een depressie is een stemmingsstoornis waarbij gevoelens van verdriet en verminderde interesse in het leven centraal staan. Het is intenser dan de schommelingen in je humeur die je gewoonlijk ervaart in je leven. Lees verder over onder andere de symptomen en de behandeling van angst en paniek.

Ontdek onze oplossing


Wat is angst?

Angst is één van de acht basisemoties die je hebt, naast o.a. jaloezie, liefde en verdriet. Veel van de emoties die wij als mens voelen zijn normaal en gezond, dat geldt ook voor angst. Angst is dé motivatie achter je stress-systeem. Angst zet je aan tot vechten of vluchten (of bevriezen). In een levensbedreigende situatie is angst van levensbelang. Angst kan dus ook nuttig zijn om je aan te zetten tot de juiste acties, maar in het dagelijks leven is angst vooral problematisch en verlammend. Angst kent vele gedaanten, van het uitstellen van een moeilijk telefoontje tot de (irrationele) angst voor een moordenaar die je staat op te wachten in een klein steegje. Hoewel angst dus onschuldig kan zijn, kan het in sommige gevallen beschouwd worden als een psychische stoornis. Lees verder over onder andere de symptomen en de behandeling van angst en paniek.

Ontdek onze oplossing


Beschrijving van meer klachten en psychologische problemen

We zijn druk bezig om zoveel mogelijk klachten en psychologische problematiek te beschrijven en welke oplossing stressWise psychologen daarvoor heeft. Dat duurt even. Bijna dagelijks ‘updaten’ we deze pagina. Wil je op de hoogte blijven, dan kun je deze pagina bezoeken. Uiteraard kun je ook contact met ons opnemen om de problematiek waar jij tegenaan loopt te bespreken met Lody of Lisette van onze Servicedesk. Bel of mail gerust met een van hen.

Plan een gratis kennismaking


Relatietherapie bij onze relatietherapeut zorgt ervoor dat je elkaar weer in de armen sluit

Oplossingen voor de volgende klachten worden hieronder beschreven

Afvallen, burn-out, eenzaamheid, negatief zelfbeeld, onzekerheid, overspannenheid, perfectionisme, piekeren, relatieproblemen, seksuele problemen, slaapproblemen, stress, verdriet, vreemdgaan en zingeving.

Wij gaan samen met jou met (o.a.) deze therapieën en oplossingen aan de slag

Geen wachtlijst, direct aan de slag


StressWise, de ACT psycholoog van Nederland

De relatie tussen jou en de psycholoog

De psychologen en therapeuten van StressWise zetten naast methodieken en verschillende therapieën ook in op de therapeutische relatie. Vandaar dat wij zeggen dat we als mens naast jou staan, in plaats van dat we tegenover jou zitten om te vertellen wat je moet doen. Het gaat erom samen jouw problematiek te verkennen en samen tot oplossingen te komen. Onze eigen menselijkheid is een uitermate belangrijk aspect binnen de therapie. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt keer op keer dat de therapeutische relatie, ofwel de relatie tussen jou en je psycholoog van grote waarde is in het proces van heling. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om jou te ontmoeten en om jou te laten ervaren of er een klik is met je psycholoog of therapeut. Het is belangrijk dat je van haar of hem echt steun ervaart in misschien wel de moeilijkste tijd van je leven.


Hulp bij stress en burn-out, angst en paniek, depressie, piekeren en meer psychische klachten met ACT cognitieve gedragstherapie

Wat is ACT therapie?

ACT therapie of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van cognitieve gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van onze ACT psychologen achterhaal je wat voor jou belangrijk is in je leven. Samen met de ACT psycholoog zet je stappen om je dagelijks leven te veranderen (commitment) en te accepteren wat je niet kunt veranderen (acceptance). Hoe je je gedraagt heeft grote invloed op hoe je je voelt en hoe hoe denkt. Door ACT therapie leer je hoe je een waardevoller leven kunt leiden. En dat zit hem in grote dingen, maar zeker ook in kleine en alledaagse veranderingen. De ACT psycholoog helpt je met het verkrijgen van inzicht en de juiste acties uit te zetten en met moeilijke gevoelens en piekergedachten om te gaan. Je leert om er afstand van te nemen, zodat je het beter aankunt. Je leven zal hoe dan ook lichter worden.

Ontdek ACT therapie


Relatietherapie bij onze relatietherapeut zorgt ervoor dat je elkaar weer in de armen sluit

Wat is relatietherapie?

Relatietherapie gaat niet per se over het redden van je relatie. Dat kan wel, maar als je in het stadium komt dat therapie het laatste redmiddel is voor je relatie, dan ben je eigenlijk al te laat. Natuurlijk kan het zo zijn dat relatietherapie je relatie kan redden (we hebben hiervan genoeg voorbeelden), maar het is beter als je op tijd in relatietherapie gaat. De meeste mensen wachten te lang, zodat de relatie al zeer ‘vergiftigd’ is. We kunnen niet genoeg benadrukken, vraag op tijd om hulp. Relatietherapie zorgt ervoor dat je weer met je partner kunt communiceren, dat er weer naar elkaar geluisterd wordt, dat gevoelens weer kunnen worden gedeeld en dat je elkaar weer berijpt. Ook seksualiteit is een belangrijk onderdeel in een relatie waarover in relatietherapie kan worden gesproken. Lees verder over relatietherapie en de onderwerpen die besproken kunnen worden.

Ontdek relatietherapie


StressWise psychologen Mindfulness

Wat is mindfulness training?

Mindfulness betekent op een speciale manier aandacht geven voor wat je meemaakt, wat je voelt en wat je denkt

worden.

Ontdek mindfulness training

 

Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een psycholoog of coach
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • Vergoeding StressWise Fonds
  • 088 20 32 610
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp nodig?
Kies je locatie