Behandeling bij StressWise®

Van behandeling naar verandering

Actueel – coronavirus

StressWise heeft op al haar locaties maatregelen genomen om veilig te kunnen werken tijdens de coronacrisis. We houden de officiële berichtgeving nauwlettend in de gaten en volgen telkens het advies van de overheid. Dus als je zelf niet ziek bent, ben je van harte welkom bij onze psychologen. Daarnaast biedt StressWise online therapie aan via beeldbellen. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een smartphone, tablet of computer en een wifi-verbinding. Kijk voor hoe je te werk moet gaan als je hiervan gebruik wilt maken onderaan deze pagina onder het kopje: ONLINE ACT THERAPIE.

StressWise Nederland

StressWise is de grootste aanbieder van ACT (Acceptance & Commitment Therapy) en mindfulness (aandachttraining) voor particulieren in Nederland. En dat zijn wij niet voor niets. Vrijwel direct na de ontwikkeling van ACT aan het eind van de 20e eeuw en de introductie ervan in Nederland, begin 21e eeuw heeft StressWise deze warme en op persoonlijke ontwikkeling gerichte therapie omarmd. Aspecten van mindfulness maken deel uit van ACT, waardoor we ons ook al weer jaren intensief bezig houden met mindfulness.

Therapie bij StressWise psychologen Hilversum 't Gooi

Behandelmethoden ACT en mindfulness

ACT en mindfulness zijn unieke methodieken met een unieke werkzaamheid. Beide zijn bewezen effectief in het verminderen van vele psychische of mentale klachten. Dat komt vooral doordat Acceptance & Commitment Therapy en mindfulness methodieken zijn die zich richten op persoonlijke ontwikkeling: bewustzijn, acceptatie en verandering. En precies in die volgorde. Om iets te veranderen in je leven (om bijvoorbeeld vanuit depressie bij levenslust uit te komen, en om je angst te overwinnen) is het noodzakelijk dat je je bewust bent van jezelf en van hoe het nu is. Vervolgens is het nodig dat je dat leert accepteren. En om iets te veranderen is het nodig dat je in actie komt. Bewustheid en acceptatie maken de weg vrij voor verandering. En dat hoef je niet alleen te doen, wij gaan je daarbij helpen. Wij maken je leven lichter. Dat is onze missie.

Van behandeling naar verandering

Onze psychologen en therapeuten focussen niet op je klacht, maar op je innerlijke kracht. ACT en mindfulness zijn niet klachtgericht, maar persoonsgericht, en tevens gericht op je situatie en je omgeving. Dit alles maakt ACT en mindfulness uniek: je bent niet langer je diagnose, je stress, je burn-out, je angst of je depressie. Je bent een compleet en uniek persoon met mogelijkheden en moeilijkheden. Vanuit die mogelijkheden ga je je moeilijkheden met hernieuwde kracht te lijf. Onze behandeling bestaat eruit dat we je kracht vrijmaken om je leven een nieuwe impuls te geven, in plaats van dat je tot stilstand komt en afdaalt in een diagnose. Je krijgt bij ons alle tools in handen om direct je leven weer op te pakken. Je gaat ontdekken en doen wat je diep van binnen altijd hebt willen doen. In de ggz krijg je een diagnose (psychiatrische stoornis) en daarmee een label waar je niet meer vanaf komt. Wij denken dat je – net als vele anderen – worstelt met het leven, hier en nu. En dé manier om daar goed uit te komen is om dit te beseffen en om antwoorden te vinden waardoor je je eigen leven weer voor mekaar krijgt. Daar gaan wij je mee helpen.

Goede psycholoog
8

“Prettig en leerzaam ..hoop dit in de praktijk te kunnen gebruiken ...tijd zal het leren”

9

“Als persoon ben ik niet iemand die zich snel bloot geeft. Maar al na het eerste gesprek was er gelijk een klik met Mariëtte. Dit heeft er in geresulteerd dat we open en zonder belemmeringen van mijn kant het traject hebben kunnen afwerken. Ik heb er heel veel mee gekregen vooral om mij zelf beter te herkennen in veel opzichten. Niet dagelijks maar toch een paar keer per maand kan ik mij zelf nu heel erg makkelijk resetten. Waarvoor dank !”

10

“Vaak ga ik mee in de gevoelens en gedachten die ik op dat moment ervaar. Dit beïnvloedt mijn keuzes en het maakt me vaak erg onrustig en niet meer gefocust. Ook vaak zijn het negatieve gedachten die mij uit balans brengen. Jij bent het niet waard, je doet het alweer verkeerd, je bent ook te langzaam, dat had je niet moeten zeggen en je doet veel te weinig op 1 dag, wat een loser ben jij... en zo kan ik nog wel even doorgaan. In de cursus heb ik geleerd meer te relativeren, te aanschouwen, gevoelens en gedachten te zien als golven die toch wel over je heenkomen, maar altijd erop vertrouwend dat het ook weer weggaat. En dat ik dat allemaal aankan. Ik ben er nog lang niet, maar deze cursus met Jen als onze guide heeft mij heel veel gebracht. Ik noem het een aanrader!”

10

“Training gevolgd bij Hester Noort. Goede ervaring! We volgden een programma maar er was ook ruimte om dit aan te passen op eigen vragen/situatie. Ik kan Hester aanbevelen!”

8

“De sessies bij Claudia heb ik als erg fijn ervaren en erg veel van geleerd. Het was een open omgeving met veel rust.”

9

“De meditatieoefeningen waren erg fijn, deze zal ik nog vaak gaan toepassen. Vooral het accepteren van je gevoelens, ook de negatieve, geven mij rust en het gevoel niet meer te hoeven vluchten. De training is persoonlijk en professioneel. Ik kan het iedereen aanbevelen.”

9

“Vanwege een burn-out ben ik op zoek gegaan naar een coach/psycholoog die ook een mindfulness achtergrond had, om niet alleen te praten, maar vooral ook meer aandacht te besteden aan mijn gevoel. Samen met Myrthe heb ik o.a. gekeken naar waar ik teveel energie aan kwijt ben (zowel privé als op werk) en hoe ik dit anders wil en kan doen. Elke sessie leverde weer heel nuttige inzichten op en gaf mij concrete handvatten om verder thuis mee te oefenen. Ik heb Myrthe ervaren als een hele fijne, betrokken en kundige coach die mij steeds weer herinnerde terug te gaan naar hoe iets voor mij voelt, ipv wat mijn hoofd mij allemaal vertelt. Dat is heel waardevol!”

9

“Via StressWise heb ik de achtweekse ACT gevolgd bij Hanna. Dit was voor mij een geweldige ervaring. Ik ging naar haar toe met een hoofd vol - met name negatieve - gedachten en leerde gaandeweg om mijn gedachten te observeren, terug te keren naar mijn gevoel en mijn lichaam en ik heb verschillende technieken aangereikt gekregen om zelf om te gaan met deze gedachten. ACT is ontzettend praktisch en gericht op het hier en nu, waardoor je in korte tijd veel stappen zet en waardoor ik weer veel meer rust heb, geniet van kleine dingen en meer in het hier en nu leef. Hanna is een energieke en duidelijk therapeut, die aanvoelt waar jouw behoefte ligt en dit in alle respect en veiligheid bespreekbaar maakt. Ik heb veel geleerd van haar, en van de stappen van ACT. Bedankt!”

10

“In een warme, ontspannen en nuchtere setting heb ik inzichten kunnen opdoen die mijn leven serieus hebben verrijkt. Ik heb tools gekregen waarmee ik mijn levenspad kan bijsturen, meer in de richting van wat er echt toe doet voor mij. Super waardevol!”

StressWise Psycholoog ACT therapie en coaching

Behandeling van klachten

Zoals gezegd kan StressWise hulp bieden bij veel verschillende klachten. De focus van StressWise ligt uiteraard op (corona) stress en burn-out, en daarnaast op depressie, angst en relatieproblematiek. ACT en mindfulness zijn ook bijzonder goed inzetbaar bij obesitas en gewichtsproblematiek. Voor verandering in je leefstijl hebben we specialisten in huis: onze leefstijlcoaches. Onze ACT psychologen kunnen je daarnaast ook helpen bij onder anderen:

  • ADHD
  • Chronische vermoeidheid
  • Chronische ziekten, zoals kanker
  • Concentratieproblemen
  • Gejaagd gevoel, gevoelens van onrust
  • Negatief zelfbeeld
  • Onzekerheid
  • Overspannenheid
  • Perfectionisme
  • Piekeren
  • Prikkelbaarheid
  • Psychosomatische klachten
  • Rouw en verlies
  • Slaapproblemen
  • SOLK klachten
  • Stress-gerelateerde klachten
  • Tinitus
  • Vage klachten
  • Zingeving
  • En niet lekker in je vel zitten

Zit je niet lekker in je vel? Ben je ‘down’? Heb je last van angst of stress? Neem contact op met StressWise.

Wat is ACT therapie?

ACT therapie of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een innovatieve, luchtige en warme wetenschappelijk bewezen vorm van gedragstherapie waarbij het veranderen van je dagelijks leven op de voorgrond staat. Aan de hand van onze ACT psychologen achterhaal je wat voor jou belangrijk is in je leven. Samen met de ACT psycholoog zet je stappen om je leven te veranderen en te verbeteren (Commitment) en te accepteren wat je niet kunt veranderen (Acceptance). Hoe je je gedraagt heeft grote invloed op hoe je je voelt en hoe hoe denkt. Als je andere dingen doet, ga je je anders voelen, en wel direct. Door ACT therapie leer je hoe je een waardevoller en zinvoller leven kunt leiden. En dat zit hem in grote dingen, maar zeker ook in kleine en alledaagse veranderingen. De ACT psycholoog helpt je met het verkrijgen van inzicht en de juiste acties uit te zetten. Ook helpt de ACT therapeut je met moeilijke gevoelens en piekergedachten om te gaan. Je leert om er afstand van te nemen, zodat je het beter aankunt. Tegelijkertijd zal je problematiek afnemen en je leven zal lichter worden.

Toegankelijk en persoonlijk

De psychologen van StressWise zetten (naast ACT en mindfulness) vooral ook in op de therapeutische relatie. Vandaar dat wij zeggen dat we als mens naast jou staan, in plaats van dat we tegenover jou zitten om te vertellen wat je moet doen. Het gaat erom samen jouw problematiek te verkennen en samen tot oplossingen te komen. Onze eigen menselijkheid is een uitermate belangrijk aspect van onze therapie en van onze trainingen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt keer op keer dat de therapeutische relatie, ofwel de relatie tussen jou en je psycholoog, van grote waarde is in het proces van heling. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om onze cliënten van mens tot mens te ontmoeten, om jou te laten ervaren of er een klik is met je psycholoog en dat je van hem of haar steun ondervindt in misschien wel de moeilijkste tijd die je hebt ervaren.

Servicedesk voor psychologen, relatietherapeuten, ACT coaches en mindfulness trainers

ONLINE ACT therapie

Wat in de therapiekamer kan, kan ook ONLINE. Nu de coronacrisis ons leven bepaalt kan ACT therapie ONLINE een uitkomst bieden. StressWise biedt een eenvoudige manier om via beeldbellen contact te leggen tussen jou en je therapeut. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een smartphone, tablet of computer en een stabiele wifi-verbinding. In het contactformulier hieronder kun je aangeven dat je voorkeur uitgaat naar een online verbinding. Al onze diensten zijn beschikbaar via ONLINE beeldbellen: ACT therapie, relatietherapie, mindfulness training en leefstijlcoaching.

Ruth en Ariel van onze Servicedesk nemen binnen 24 uur contact met je op en maken voor jou een afspraak voor een gratis kennismaking met een beschikbare therapeut. Tijdens dit gesprek kun je je problematiek bespreken en krijg je uitleg over beeldbellen. Als je wilt maakt de therapeut een vervolgafspraak met je en testen jullie samen of de beeldverbinding tot stand kan komen. Succes gegarandeerd. Bel, WhatsApp of mail ons gerust.

Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een psycholoog of coach
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • Vergoeding StressWise Fonds
  • 088 20 32 610
Hulp nodig?
Kies je locatie