ACT mindfulness ontspanningstraining en therapie

StressWise psychologen

de toegankelijke psycholoog

ga naar ons aanbod

Therapie ACT

Niet de klachten staat centraal, maar het activeren van krachten. We onderzoeken samen wat echt belangrijk voor je is en vervolgens leer je naar je waarden te leven. Wat je echt niet kunt veranderen, kun je leren accepteren. Naast de effectieve aanpak van de klachten en rust in hoofd en lijf (door o.a. bewuste ontspanning en mindfulness) ontwikkel je jezelf in therapie ook nog eens op emotioneel, mentaal, spiritueel en/of relationeel vlak.

Stress, burn-out, onrust, rusteloosheid, onzekerheid, vermoeidheid, slaapproblemen, piekeren, gevoelens van angst en paniek, concentratieproblemen, hyperventilatie, chronische ziekte, SOLK-klachten, moeite met grenzen, depressie, chronische pijn, moeite hebben met druk en een gejaagd gevoel hebben. Zomaar wat klachten waarvoor je bij de StressWise psycholoog terecht kunt. Wij gaan uit van de nieuwste wetenschappelijke inzichten; voorbij aan cognitieve gedragstherapie. Echt aan de slag om van je klachten af te komen door je leven nu gelijk op te pakken.

In een kosteloos intakegesprek onderzoeken we samen wat ACT therapie voor je kan betekenen en kun je nagaan of er een klik is met de therapeut. Er zijn altijd mogelijkheden voor vergoeding via verzekeraar of werkgever. Informeer ernaar bij ons. Binnen een dag weet je meer.

Sta in je kracht-training - ACT

8-weekse ACT training, stress-reductie training. Door het ontdekken van inadequate strategieën en het (her)ontdekken van je waarden, uit je hoofd stappen en in je leven. Je leert gevoelens te accepteren en een andere houding aan te nemen t.o.v. gedachten. Van moeten via mogen naar willen in 8 weken. Wetenschappelijk onderbouwde training.

ACT training, programma:

  • bewust worden van inadequate strategieën, controle
  • erkennen van afweer, accepteren
  • ruimte voor anders kijken, waarden verkennen
  • ervaren, in het hier en nu zijn
  • los komen van (strenge) overtuigingen
  • waarden: van moeten via mogen naar willen
  • toegewijd handelen, naar concrete plannen
  • in je kracht (blijven) staan

Doel ACT training: inzicht in je waarden, in je kracht staan, werken aan concrete doelen. Resultaat ACT training: stress-reductie, nieuw perspectief op leven en werken, acceptatie. Focus: gedragsverandering.

Mindfulness training - MBSR

8-weekse mindfulness training, stress-reductie training. Door je aandacht te trainen krijg je inzicht in de manier waarop je met jezelf omgaat. Je leert emoties te beheersen, om te gaan met negatieve gedachten en te luisteren naar je lichaam. Van stress naar ontspanning en acceptatie in 8 weken. Wetenschappelijk onderbouwde training, zonder zweverig gedoe.

Mindfulness training, programma:

  • bewust worden van je patronen
  • bewust worden van je reacties
  • grenzen verkennen
  • mindfulness en stress
  • acceptatie en bewuste actie
  • hoe om te gaan met (pieker) gedachten
  • goed voor jezelf zorgen
  • mindfulness integreren

Doel van mindfulness training: inzicht in jezelf en acceptatie. Resultaat van mindfulness training: vermindering van stress, relativering, milder zijn, meer genieten, beter kunnen omgaan met moeilijkheden. Focus: acceptatie.

Bewust ontspannen training - RBSR

Training bewust ontspannen, RBSR (Relaxation Based Stress Relief training). Effectief bij o.a. stress, spanning, vermoeidheid, hoofdpijn en andere fysieke pijnen, hyperventilatie en burn-out. Door bewustwording en vergroting van zelfregulatie verminderen stress, burn-out en spanningsklachten. Je leert alles over stress en de betrokken processen. Je krijgt inzicht in spanningen en leert vaardig omgaan met stress. De effectiviteit van de oefeningen is wetenschappelijk vastgesteld.

Training bewust ontspannen, programma:

  • bewust worden van spanning
  • ontdekken van ruimte
  • ademhalen
  • nieuw evenwicht
  • integratie
  • veerkracht
  • ontspanning en opluchting
  • zelf reguleren - omgaan met spanning

Doel training bewust ontspannen: zelf reguleren van mentale en fysieke spanning. Resultaat training bewust ontspannen: vermindering van stress, voorkomen van ongezonde spanning, ontspannen en vitaal voelen. Focus: ontspanning.

Training individueel - ACT MBSR RBSR

Bovenstaande StressWise-trainingen (sta in je kracht-training, mindfulness training en training bewust ontspannen) kun je ook individueel volgen. Je volgt het complete ACT, MBSR of RBSR programma toegesneden op jouw situatie en wensen. Afspraken maak je individueel met de trainer psycholoog.

Neem contact op met StressWise voor meer info. Samen met Elske of Sylvia, onze coördinatoren training en therapie, kun je onderzoeken welke training geschikt is en past bij je behoefte van dit moment. Bel gerust: 06 81 885 692.

Training duo - ACT MBSR RBSR

Indien je een sta in je kracht-training, mindfulness training of training bewust ontspannen wilt volgen samen met je partner, vriend of vriendin of collega, dan zijn onze DUO trainingen wat voor je. Je leert van en met elkaar en we plannen onze afspraken gezamenlijk. Je volgt het complete ACT, MBSR of RBSR programma. Zo kun je elkaar maximaal ondersteunen.

Neem contact op met StressWise psychologen voor meer info. Samen met onze coördinatoren training en therapie, Elske & Sylvia, onderzoek je welke training geschikt is en bij je past. Ook voor relatieproblematiek zeer geschikt. Bel Sylvia of Elske op: 06 81 885 692.

Maak een afspraak voor een vrijblijvende intake met je psycholoog trainer

Ik wil een afspraak