99% beveelt ons aan
Voorkom burn-out en verminder stress en overspannenheid

LEIDT EEN LICHTER EN MEER ONTSPANNEN LEVEN

Wat is burn-out?

Wanneer je overspannen bent, voelt je leven zwaarder dan normaal. Je hebt het gevoel dat je problemen, nare gebeurtenissen en het gebrek aan sociale steun  helemaal niet meer aan kan. Het uitvoeren van normale dagelijkse bezigheden wordt moeilijker. Wanneer deze klachten een half jaar of langer aanhouden, is er sprake van een burn-out. Hierbij heb je veel last van spanningsklachten, heb je het gevoel de controle over je leven te verliezen en zijn je dagelijkse activiteiten steeds moeilijker uit te voeren.

Neem direct contact op


Wat zijn de symptomen van een burn-out?

Bij een burn-out heb je al een half jaar last van drie factoren: 

     1.  Je hebt drie of meer spanningsklachten, zoals: 

  • Lichamelijke vermoeidheid: een uitgeput gevoel; 
  • Geestelijke vermoeidheid: moeite je te concentreren en/of dingen te onthouden;
  • Onrustig slapen;
  • Prikkelbaar zijn;
  • Niet tegen drukte of lawaai kunnen;
  • Gemakkelijk huilen;
  • Piekeren; 
  • Een gejaagd gevoel. 

     2.  Je hebt het gevoel dat je de vele problemen in je leven niet meer aankunt. Een gevoel van machteloosheid, alsof je de controle over je leven verliest. 

     3.  De gewone dagelijkse bezigheden zijn steeds moeilijker uit te voeren.


Mogelijkheid tot lichamelijke klachten

In sommige gevallen hebben mensen als een reactie op een burn-out, lichamelijke klachten. Denk aan:

  • Hoofdpijn;
  • Duizeligheid;
  • Pijn op de borst;
  • Hartkloppingen;
  • Maagklachten of buikpijn. 

Hulp van StressWise bij burn-out of het voorkomen van een burn-out

Een burn-out wordt vaak veroorzaakt door een te hoge werkdruk, veel spanning, heftige gebeurtenissen en een te hoog gehalte aan stress. Burn-out klachten gaan niet vanzelf over, maar stapelen zich langzaam aan op. Het is daarom essentieel dat je op tijd aan de bel trekt, omdat herstel langer duurt als je voor een lange tijd rondloopt met de klachten. Onze psychologen geven ruimte aan jou en je verhaal, helpen je om om te gaan met spanningen  en negatieve gedachten en zoeken samen met jou naar nieuwe mogelijkheden om je leven lichter en behapbaarder te maken. 


Onze psychologen werken veelal met ACT cognitieve gedragstherapie

ACT of ‘Acceptance & Commitment Therapy’ is een krachtige methodiek voor positieve verandering. Door ACT therapie leer je te accepteren wat je niet kunt veranderen en ontwikkel je kracht en wijsheid om positieve verandering aan te brengen. Hierbij gaat het niet alleen om kleine dagelijkse veranderingen, maar ook om grote veranderingen die je leven een nieuwe wending kunnen geven. Door ACT kom je uit je burn-out doordat je ontdekt van welke zaken je weer energie krijgt en controle krijgt over je emoties en gedachten. Samen met de psycholoog zet je de juiste stappen.


Met MCT Metacognitieve therapie bij overmatig piekeren

Als je overmatig veel piekert en je je daardoor nog meer zorgen maakt, wordt je burn-out versterkt. Metacognitieve therapie (MCT) is hiervoor de oplossing. Piekeren is vaak de oorzaak van een burn-out, depressie en andere psychische problemen. Als je niet of nauwelijks piekert maak je je veel minder zorgen en voorkom je dat in een burn-out terecht komt. MCT therapie helpt je te stoppen met overmatig piekeren, zodat je de burn-out minder snel verergerd of het zelfs kan voorkomen.

Als je lichter in het leven wilt staan en meer energie en plezier in je werk wilt ervaren doe dan nu een gratis mindfulness training.

Het ‘lichter leven’-plan voor hulp bij burn-out

Onze Servicedesk helpt je graag. Lody, Lisette of Karin verzorgen voor jou het contact met onze therapeut. Het is belangrijk dat je een klik voelt, zodat je open kunt zijn over wat je bezighoudt en tegen welke problemen je aanloopt. Het eerste gesprek is helemaal gratis en vrijblijvend.

1.   Neem contact op met onze Servicedesk;
2.   Lody, Lisette of Karin neemt contact op met onze psycholoog;
3.   De psycholoog neemt contact met je op voor een gratis kennismaking;
4.   Als je er een goed gevoel bij hebt kun je vervolgafspraken inplannen.

Neem contact met ons op


Als je lichter in het leven wilt staan en meer energie en plezier in je werk wilt ervaren doe dan nu een gratis mindfulness training.

Plan nu een gratis kennismaking en ervaar hoe wij je kunnen helpen bij burn-out

Wacht niet langer en onderneem actie. Maak nu een afspraak voor gratis en vrijblijvende kennismaking met onze psycholoog. Laat je informeren, voel of er een klik is en krijg direct wat tips en advies. Aan het eind van het gesprek adviseert de psycholoog je over hoe je het best geholpen bent. Onze psycholoog leert je hoe je met spanningen en negatieve gedachten kunt omgaan, zodat je de burn-out beter aan kan. Plan nu een kennismaking. Download eventueel de pdf met tips over hoe je een burn-out kan voorkomen of hoe je een burn-out aan kan pakken.

Schakel nu onze hulp in


Wil je de regie in je leven terug? Wil je beter leren omgaan met de stress van alledag?

Wat als je je burn-out de overhand laat nemen?

Zoals eerder beschreven herstelt een burn-out niet vanzelf. Wanneer je er niets aan doet om de klachten te verminderen en om de burnout aan te pakken, wordt de kans dat je snel herstelt steeds kleiner. Je zou dan steeds meer dagelijks activiteiten moeten opgeven. Daarnaast zal het gevoel van machteloosheid steeds sterker worden doordat je de controle over je leven lijkt te verliezen. Het zelf oplossen van burn-out klachten is niet mogelijk, je kan daarom het beste zo snel mogelijk professionele hulp zoeken. StressWise kan je helpen om om te gaan met je spanning en helpt bij herstel. Voel je vrij om contact met ons op te nemen of een vrijblijvend kennismaking met onze psycholoog te ervaren.

Een door ons veel gebruikte vorm van cognitieve gedragstherapie is ACT, Acceptance & Commitment Therapy. Door ACT therapie leer je om te gaan met moeilijke gebeurtenissen, gedachten, gevoelens en omstandigheden.

Schakel op tijd hulp in en werk aan je herstel

Wil je de controle weer terug over je leven? Wil je actief aan de slag met je herstel? Neem dan contact op met onze professionals! Leer hoe je je burn-out aan kan pakken of hoe je het kan voorkomen. Zodat je een lichter en ontspannen leven kan leiden.

 

Werk aan je herstel

Wanneer je ook angst ervaart als er geen dreiging of gevaar is en de angst een negatief effect heeft op je dagelijks leven, dan wordt angst problematisch.

OP WEG NAAR EEN LICHTER EN ONTSPANNEN LEVEN

Contact

Neem contact op met onze servicedesk om je aan te melden of te overleggen wat StressWise voor je kan doen.

  • Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Waar kunnen we je mee helpen?

StressWise brengt psychologische hulp dichterbij: warmer, gemakkelijker, sneller, effectiever en efficiënter.

Neem contact op met onze Servicedesk voor informatie en advies. Bijvoorbeeld voor:

  • Gratis en binnen een week telefonisch kennismaken met een psycholoog of coach
  • Therapie op onze praktijklocatie of online via een beeldverbinding
  • Vergoeding werkgever
  • Vergoeding zorgverzekering
  • Vergoeding StressWise Fonds
  • 088 20 32 610
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp nodig?
Kies je locatie