StressWise® gedrag & slapen | beoordeling 9
Hulp bij slaapproblemen StressWise® Amsterdam, vanaf €0 tot max. €180

Beter Slapen zonder stress met deskundige begeleiding, online of in Hilversum


Doe de cursus Beter Slapen

Zoek je hulp bij slaapproblemen? Heb je al van alles geprobeerd? Ontdek de cursus Beter Slapen van StressWise® Amsterdam

Beter Slapen is een online basiscursus van zes weken waarbij je leert anders om te gaan met slaapproblemen en slapeloosheid. De Beter Slapen cursus is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en de ervaringen van vele mensen die worstelen met slaapproblemen. De slaapcoach van StressWise Amsterdam helpt je o.a. bij positieve gedragsverandering en ontspanning. De cursus doe je samen met een groepje mensen die net als jij eindelijk eens beter willen slapen. Doe de Beter Slapen cursus eenvoudig online (zie agenda) of op onze locatie op de ’s Gravelandseweg 65 in Hilversum. Je betaalt hiervoor tijdelijk niet meer dan €180. Als je wilt kun je ook individueel of met een maatje de online cursus volgen. Ontdek hier hoe je binnenkort weer beter slaapt.


Hulp bij slaapproblemen

In 6 weken beter slapen door positieve verandering. En twee keer terugkomen voor borging van je ‘slaaphygiëne’.

Gelukkig wordt het belang van goed slapen steeds meer erkend. Slaap is het fundament van een goede gezondheid. Zonder voldoende en/of goede slaap ga je vanzelf minder goed functioneren. Het heeft effect op je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Heb je slaapproblemen? Wil je je leefstijl aanpassen? Begin dan nu met het aanpakken van je slaap. Als je goed slaapt snoep je minder en maak je makkelijker de keuze om te gaan bewegen. Ook ontspan je je beter en kun je beter met stress omgaan. De cursus van StressWise Amsterdam laat je je stap voor stap beter slapen in zes wekelijkse lessen en twee terugkom momenten om ervoor te zorgen dat je nieuwe gezonde gewoonte blijvend is.


Cursus beter slapen, doe m nu

Beter Slapen: verander nu je leefstijl met begeleiding van onze deskundige.

Slapeloosheid is een groeiend probleem. Onze ‘snelle’ wijze van leven, sociale media en een 24-uurs economie zijn daar debet aan. Een slaapprobleem is niet aan te pakken door een wonderpilletje te slikken, rustgevende muziek op te zetten of een magisch kussen te kopen. Om je slaapproblemen goed aan te pakken heb je een aanpak op het gebied van gedrag en psychologie nodig. Dit kun je verwachten van onze cursus.

  • 6 sessies van 1,5 – 2,5 uur op een vast moment in de week en 2 extra bijeenkomsten
  • Je oefent nieuw gedrag en krijgt tips van onze slaapdeskundige én van je groepsgenoten
  • Je brengt wat je hebt geleerd direct in de praktijk
  • Je krijgt dagelijks een inspirerende e-mail van onze slaapdeskundige
  • Vanaf €0 tot maximaal €180 (afhankelijk van je vergoeding)
  • Als je online meedoet heb je een computer met internetverbinding nodig
Sluiten



  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp bij slapeloosheid en slaapproblemen
10

“Mijn psycholoog raadde destijds mindfulness aan als een optie voor mij. Ik zat mentaal (én daardoor uiteindelijk ook fysiek) aardig in de put en wellicht dat mindfulness mij ook kon helpen herstellen. Ik heb gekozen voor de één-op-één sessies samen met Sijmen. Terugkijkend op deze periode, ben ik een heus proces ondergaan. Als 22-jarige high performer kreeg ik best wat voor de kiezen en maakte ik het mijzelf daarbij soms bijzonder ingewikkeld. Samen met Sijmen ben ik in een diep proces van zelfontwikkeling gestapt, waarbij wij elkaar wekelijks zagen en ik ook thuis en in het dagelijks leven met de beoefening aan de slag ging. Hoewel mindfulness zich vooral bezig houdt met de interne huishouding, volgde door de nieuwe inzichten en manier van leven ook vanzelfsprekend de externe acties die nodig waren.Reflecterend ben ik dankbaar voor deze nare gebeurtenissen en daarbij aansluitend de mIndfulnesstraining, misschien had het gewoon zo moeten zijn om mij naar een hoger niveau te tillen? Ik kan een mindfulnesstraining bij Stresswise van harte aanbevelen.”

9

“De sessies die ik in de afgelopen weken heb doorlopen heb ik zeer prettig ervaren. Vooral het begrip tonen van mijn problemen en de hierop gevolgde trainingen is op kalme en op professionele manier door de trainer verricht. Ik ervaar minder spanningen in mijn lichaam.”

10

“Hele prettige ervaring gehad met Sylvia vanaf de intake tot en met de laatste afspraak. Een goed luisterend oor die je kan dwingen om goed over zaken na te denken of het van een andere kant te bekijken. Veel realisaties/openbaringen gehad door de gesprekken en therapie. Door de gesprekken en therapie met Sylvia ben ik beter bewapend tegen de problemen waar ik tegen aan loop, en probeer ik anderen te helpen met de handvaten die ik heb gekregen. Het is een prettig idee dat ik dit heb kunnen bereiken, en eventueel terug kan gaan als het minder gaat. Sylvia nogmaals hartelijk dank voor de prettige samenwerking en stappen die ik daardoor heb kunnen maken.”

10

“Ik vond het fijn om op deze manier geholpen te worden. Er werd zonder oordeel naar me geluisterd en ik heb zinvolle tips en advies ontvangen.”

9

“Ik zat vast met mezelf en door dit traject ben ik mezelf veel beter gaan begrijpen en gaan zien. Het traject was precies wat ik nodig had. Een therapeut die mij begreep en hielp mezelf te begrijpen. Een combinatie van therapie en mindfulness. Ik kan nu veel rustiger weer zelf verder.”

10

“2,5 maand geleden kwam ik uitgeput aan bij mijn eerste sessie bij Tanya. Ik liep al tijden met burn-out klachten en was opzoek naar een therapeut om niet alleen mijn klachten te verhelpen maar ook om te zorgen dat ze nooit meer terug komen. Met zowel mindfulness training als ACT therapie kwamen we vrij snel tot de kern van mijn burn-out. Overtuigingen waaruit ik leefde zonder dat ik mij daarvan bewust was door vroegere gebeurtenissen / herinneringen. Tanya heeft mij op een hele fijne en warme manier door de sessies heen begeleidt. Na 6 sessies ben ik vol nieuwe energie de deur uitgelopen en kan ik mijn leven weer gaan oppakken in veel meer rust en vrijheid dan ik had durven dromen. Tanya ontzettend bedankt voor alle fijne sessies en de nieuwe inzichten!”

9

“Na een lange tijd met neerslachtige en depressieve gevoelens rond gelopen te hebben kwam ik bij Sylvia /Stresswise terecht. Ik durfde dit nooit aan maar ik kwam gewoonweg niet verder in mijn leven. Na een aantal sessies kreeg ik al meer vat op mijn leven maar vooral ook op mijzelf, en dit breidde zich uit naar een positievere instelling. Durf nu ook meer mijn angsten te overwinnen en veranderingen aan te gaan.”

10

“Mijn man en ik hebben relatietherapie gevolgd bij Mariëtte. Mariëtte is een hele fijne vrouw waarbij wij ons heel erg op ons gemak voelden. Ze is een eerlijke vrouw en zegt waar het op staat. Dit is misschien niet altijd leuk, maar was wel nodig om vooruit te komen in onze relatie. De gesprekken met haar hebben ons heel erg geholpen om onze relatie te verbeteren. Ze heeft ons meerdere handvatten gegeven waarmee we kunnen blijven werken aan onze relatie. We kunnen het aan iedereen aanraden, ook (en misschien dan vooral) als er geen problemen in de relatie zijn.”

9

“Ik heb ACT-therapie gevolgd bij Stresswise naar aanleiding van een burnout op mijn werk. Ik heb de sessies bij Silvia als zeer prettig ervaren, ze is een fijn persoon met kennis van zaken, oprechte persoonlijke interesse en ze is niet bang om je de spiegel voor te houden of door te vragen. Mede daardoor heb ik veel nieuwe inzichten gekregen en er ook echt veel aan gehad.”


Cursus Beter Slapen voor slaapproblemen

Onze collega Resia vertelt over onze cursus Beter Slapen.

Je hebt van alles geprobeerd en niets werkt echt. Overdag ben je al bezig met de nacht; hoe zal ik vannacht slapen en oh als het maar lukt want ik ben al zo moe! Zo wordt slaap al snel een ‘monster’ in je hoofd en raak je steeds verder af van slaap. Slaap vraagt immers ontspanning en overgave. Wat wel helpt is een integrale aanpak met de onderdelen leefstijl en ontspanning en omgaan met slaap-ondermijnende gedachten die je langere tijd volhoud. Stoppen met vechten en doen wat werkt verandering in je gedrag en leefstijl. Je zult je lekkerder voelen en vooral beter gaan slapen. Zonder stress. Het kan echt, ik heb het zelf ervaren.

Resia Bunnik, Slaapdeskundige, coach en mindfulness trainer


Hulp bij slaapproblemen

Meld je nu aan en doe gratis mee (afhankelijk van je vergoeding). Of doe mee voor €180 (zonder vergoeding).

Als je je nu aanmeldt voor Beter Slapen bij StressWise Amsterdam (online of op onze locatie in Hilversum), betaal je maar €180. Als je recht hebt op een vergoeding betaal je wellicht nog minder. Neem nu contact op met StressWise Amsterdam om te weten hoeveel je vergoed krijgt. Vul het onderstaande formulier in of bel ons.

Neem contact op
  • Online
  • Amsterdam
  • 088 20 32 610
  • Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Waarom zou ik een slaaptraining volgen en niet gewoon bij de huisarts een slaappilletje vragen?

De structurele oplossing van een slaapprobleem ligt altijd in een integrale aanpak. Zo’n aanpak omhelst tenminste aandacht voor leefstijl en slaap hygiëne, aandacht voor gedachten over slapen en aandacht voor ontspanning door het doen van aandacht- adem en lichamelijke oefeningen die het herstelsysteem in het lichaam ‘aanzetten’.
Een slaappil is een korte termijn oplossing. De slaapkwaliteit is met een slaappil niet goed en uiteindelijk heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Tot slot is het uiterst lastig om er weer vanaf te komen na langdurig gebruik.

Voor wie is slaapcoaching geschikt?

Voor iedereen die chronische slaapproblemen (primaire insomnia) heeft en geen slaapaandoening heeft (diagnose bij huisarts of slaapcentrum). Bij primaire insomnia heb je langer dan zes maanden minimaal drie nachten inslaap of doorslaapproblemen en ben je overdag moe of minder geconcentreerd.

Hoe ziet de slaaptraining eruit?

De slaaptraining bestaat uit zes sessies van 2,5 uur en twee ’terugkom-sessies, na een maand en na zes maanden. In totaal gaat het om 20 uur. Iedere sessie bestaat uit slaapeducatie, coaching en oefeningen voor aandacht, adem en lichaam.

Krijg ik een vergoeding van mijn verzekering?

Nee, nog niet. Het slaapprogramma is vrij nieuw en daarmee komt het nog niet in aanmerking voor vergoeding.

Hulp nodig?
Kies je locatie