Beoordeling 9,1
Hulp bij slaapproblemen StressWise® Bergen op Zoom, nu vanaf €0 tot max. €180

Online cursus Beter Slapen zonder stress mét live begeleiding en coaching


Doe de cursus Beter Slapen

Zoek je hulp bij slaapproblemen? Heb je al van alles geprobeerd? Ontdek de online cursus Beter Slapen van StressWise® Bergen op Zoom.

Beter Slapen is een online basiscursus van zes weken waarbij je leert anders om te gaan met slaapproblemen en slapeloosheid. De Beter Slapen cursus is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en de ervaringen van vele mensen die worstelen met slaapproblemen. De slaapcoach van StressWise Bergen op Zoom helpt je o.a. bij positieve gedragsverandering en ontspanning. De online cursus doe je samen met een groepje mensen die net als jij eindelijk eens beter willen slapen. Doe de Beter Slapen cursus eenvoudig online (zie agenda). Je betaalt hiervoor tijdelijk niet meer dan €180. Als je wilt kun je ook individueel of met een maatje de cursus volgen. Ontdek hier hoe je binnenkort weer beter slaapt.


Hulp bij slaapproblemen

In 6 weken beter slapen door positieve verandering. En twee keer terugkomen voor borging van je ‘slaaphygiëne’.

Gelukkig wordt het belang van goed slapen steeds meer erkend. Slaap is het fundament van een goede gezondheid. Zonder voldoende en/of goede slaap ga je vanzelf minder goed functioneren. Het heeft effect op je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Heb je slaapproblemen? Wil je je leefstijl aanpassen? Begin dan nu met het aanpakken van je slaap. Als je goed slaapt snoep je minder en maak je makkelijker de keuze om te gaan bewegen. Ook ontspan je je beter en kun je beter met stress omgaan. De online cursus van StressWise Bergen op Zoom laat je je stap voor stap beter slapen in zes wekelijkse lessen en twee terugkom momenten om ervoor te zorgen dat je nieuwe gezonde gewoonte blijvend is.


Cursus beter slapen, doe m nu

Verander nu je leefstijl met live begeleiding van onze slaapdeskundige in de online cursus Beter Slapen.

Slapeloosheid is een groeiend probleem. Onze ‘snelle’ wijze van leven, sociale media en een 24-uurs economie zijn daar debet aan. Een slaapprobleem is niet aan te pakken door een wonderpilletje te slikken, rustgevende muziek op te zetten of een magisch kussen te kopen. Om je slaapproblemen echt aan te pakken heb je een integrale leefstijl aanpak nodig. Dit kun je verwachten.

  • 8 online sessies van 1,5 uur op een vast moment in de week
  • Je staat online in verbinding met de coach en je groepsgenoten
  • Je brengt wat je hebt geleerd direct in de praktijk
  • Je krijgt dagelijks een inspirerende e-mail van je coach
  • Je hebt alleen een computer of laptop met internetverbinding nodig
  • Nu vanaf €0 tot maximaal €180 (afhankelijk van je vergoeding)
Sluiten



  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hulp bij slapeloosheid en slaapproblemen
9

“Mijn ervaring was op sommige momenten erg confronterend voor mezelf: wie ben ik en wat wil ik? Wat vind ik belangrijk en hoe handel ik daar naar? Dit traject heeft mij geholpen op mijzelf beter te begrijpen. Daardoor weet ik nu beter wie ik ben, wat ik belangrijk vind en hoe ik de toekomst tegemoet wil gaan. Hester heeft mij, mede door mindfulnessoefeningen en concrete denkoefeningen, in laten zien welke onbewuste factoren invloed kunnen hebben op mijn gemoedstoestand. Verder heeft dit traject mij geleerd bepaalde ‘negatieve’ aspecten te omarmen en deze te beschouwen als onderdeel van wie ik ben. Een aanrader voor iedereen die (even) in de knoop zit.”

10

“Door de Covid perikelen is het helaas niet makkelijk om fysieke bijeenkomsten te volgen. Gelukkig was er vanuit StressWise een mooie oplossing via de video waarbij lesmateriaal werd thuisgestuurd inclusief kussen en yogamat van prima kwaliteit. Samen met Jen afspraken gemaakt over onze 8 afspraken, maar die afspraken liepen allemaal in de soep door eigen werk- en of privé omstandigheden. Met onuitputtelijk geduld toch uiteindelijk 8 bijeenkomsten gevolgd waarbij de nadruk niet zozeer lag op het boek zelf, maar om de ervaringen tijdens het proces. Jen wist goed aan te voelen wat op welk moment nodig was, en was bijzonder creatief in het aanpassen van de cursus op mijn behoeften. Naast haar prettige uitstraling en kennis komt zo mij over als een bijzonder goed mens. Ik kan dat niet anders dan iedereen aanraden om bij Jen een 1 op 1 mindfulness cursus te volgen.”

9

“Therapie met Jeroen Kortooms was erg fijn, het heeft mij enorm geholpen. Jeroen is geduldig en fijn om mee te praten.”

9

“Ik heb de sessies met Sylvia als erg prettig ervaren. Ik voelde me niet alleen gehoord, maar ik had ook het gevoel dat we echt doelgericht en praktisch bezig waren. Ik heb handvaten gekregen waarmee ik kan oefenen, en die ik kan toepassen in m'n dagelijks leven.”

10

“Ik heb via Stresswise bij Hanna een ACT-traject gevolgd. Ik voelde me al tijden heel alleen en anders dan anderen, en had dikke twijfels over of ik een psycholoog zou treffen die bij mijn persoonlijkheid aan zou sluiten. Maar ik kon me vinden in de beschrijving van ACT, en na een paar maanden worstelen met het idee van hulp zoeken heb ik toch contact gezocht. Dat bleek een goede keuze. Ik heb nog nooit eerder om psychologische hulp gevraagd, en was enorm bang. Gelukkig bood Hanna aan om voorafgaand een eventuele afspraak even te bellen om te kijken of ik het fijn zou vinden om met haar te praten. In een halfuurtje aan de telefoon kon ik mijn verhaal kwijt en werd ik warm en vriendelijk ontvangen. Het was dusdanig fijn dat ik zo snel mogelijk een afspraak wilde vastleggen. Uiteindelijk heb ik 3 maanden bijna wekelijks met Hanna gepraat over mij. Ik werd begrepen en ik voelde me volledig geaccepteerd. Er was ruimte om alles te zeggen wat ik voelde, en ik werd door Hanna aangemoedigd om dat ook echt te doen. Op die wijze heb ik onverwachts dingen behandeld en verwerkt die ik allang had afgeschreven. In mijn laatste sessie met Hanna was het voor ons beiden duidelijk dat ik er voor nu niets meer te zoeken heb. Ik heb een immense groei doorgemaakt en ben rijk geworden aan hele waardevolle nieuwe perspectieven. Dit traject heeft heel goed aangeslagen, maar ik heb door dat ik nu klaar ben om met deze verrijking mijn vleugels uit te slaan en de wereld te verkennen. Het is heel fijn om niet het gevoel te krijgen dat er nog redenen waren om te blijven. Ik ben heel dankbaar voor de relatie die ik met Hanna heb opgebouwd. Ze is een uniek, inspirerend en wonderlijk persoon, en iemand die ik van mijn leven niet zal vergeten.”

10

“De MBSR training heeft mij inzicht gegeven in hoe ik bewuster om kan gaan met stress, gevoelens en gedachten. De basistraining is een eerste stap. Omdat ik heb ervaren wat de oefeningen voor me kunnen doen, ben ik gemotiveerd om dit in het dagelijks leven door te voeren. Hester is een prettige en vriendelijke trainer. Ze legt alles heel goed uit, is rustig, gedecideerd en luistert aandachtig.”

10

“Manon zette vanaf het eerste moment een veilige omgeving voor mij neer. Ze is vanaf het begin duidelijk. Geen zweverig gedoe. Zij heeft mij over dingen na laten durven denken, waar ik voorheen niet over na durfde te denken. Zij heeft mij bij elke stap goed begeleid. Door Manon heb ik een belangrijke beslissing in mijn leven kunnen nemen, waar ik volledig achter sta.”

9

“Sylvia is een open persoonlijkheid die er ook niet voor terug schrikt om de mens achter de therapeut zichtbaar te laten zijn. Dit zorgt voor verbinding en fijne samenwerking. Sylvia observeert en luistert en past de therapie aan daar waar nodig om tot een gericht resultaat te komen. Ze neemt je mee op een reis waarin je leert zelf een passende koers te ontdekken die je verder brengt. Daarmee wordt de therapie een bijzondere ontdekkingstocht die inzichtelijk maakt welke waarden leiden tot een inspirerend en creatief leven waarin emotie en ratio er beiden kunne zijn.”

9

“Ik ben door de cursus meer na gaan denken over hoe ik in het leven sta en hoe ik verder wil. De cursus rijkt je door middel van een zeer deskundige therapeute en een cursusboek een helpende hand. Je leert dat je gedachten er mogen zijn en dat je de regels die je jezelf oplegt niet altijd te hoeven worden nageleefd, je moet niks maar mag alles! Een cursus die ik iedereen, die altijd maar druk in zijn/haar hoofd is, kan aanraden. Dank je wel Jolanda voor de fijne sessies!”


Cursus Beter Slapen voor slaapproblemen

Onze collega Resia vertelt over onze cursus Beter Slapen.

Je hebt van alles geprobeerd en niets werkt echt. Overdag ben je al bezig met de nacht; hoe zal ik vannacht slapen en oh als het maar lukt want ik ben al zo moe! Zo wordt slaap al snel een ‘monster’ in je hoofd en raak je steeds verder af van slaap. Slaap vraagt immers ontspanning en overgave. Wat wel helpt is een integrale aanpak met de onderdelen leefstijl en ontspanning en omgaan met slaap-ondermijnende gedachten die je langere tijd volhoud. Stoppen met vechten en doen wat werkt verandering in je gedrag en leefstijl. Je zult je lekkerder voelen en vooral beter gaan slapen. Zonder stress. Het kan echt, ik heb het zelf ervaren.

Resia Bunnik, Slaapdeskundige, coach en mindfulness trainer


Hulp bij slaapproblemen

Meld je nu aan en doe gratis mee (afhankelijk van je vergoeding). Of doe mee voor €180 (zonder vergoeding).

Als je je nu aanmeldt voor de online cursus Beter Slapen bij StressWise Bergen op Zoom, betaal je maar €180. Als je recht hebt op een vergoeding betaal je wellicht nog minder. Neem nu contact met ons op om te weten hoeveel je vergoed krijgt. Vul het onderstaande formulier in of bel ons.

Neem contact op
  • Online
  • Bergen op Zoom
  • 088 20 32 610
Hoe ziet de slaaptraining eruit?

De slaaptraining bestaat uit zes sessies van 2,5 uur en twee ‘terugkom-sessies, na een maand en na zes maanden. In totaal gaat het om 20 uur. Iedere sessie bestaat uit slaapeducatie, coaching en oefeningen voor aandacht, adem en lichaam.

Waarom zou ik een slaaptraining volgen en niet gewoon bij de huisarts een slaappilletje vragen?

De structurele oplossing van een slaapprobleem ligt altijd in een integrale aanpak. Zo’n aanpak omhelst tenminste aandacht voor leefstijl en slaap hygiëne, aandacht voor gedachten over slapen en aandacht voor ontspanning door het doen van aandacht- adem en lichamelijke oefeningen die het herstelsysteem in het lichaam ‘aanzetten’.
Een slaappil is een korte termijn oplossing. De slaapkwaliteit is met een slaappil niet goed en uiteindelijk heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Tot slot is het uiterst lastig om er weer vanaf te komen na langdurig gebruik.

Voor wie is slaapcoaching geschikt?

Voor iedereen die chronische slaapproblemen (primaire insomnia) heeft en geen slaapaandoening heeft (diagnose bij huisarts of slaapcentrum). Bij primaire insomnia heb je langer dan zes maanden minimaal drie nachten inslaap of doorslaapproblemen en ben je overdag moe of minder geconcentreerd.

Krijg ik een vergoeding van mijn verzekering?

Nee, nog niet. Het slaapprogramma is vrij nieuw en daarmee komt het nog niet in aanmerking voor vergoeding.

Hulp nodig?
Kies je locatie