Beoordeling 9,1
Hulp bij slaapproblemen StressWise® Rosmalen, nu vanaf €0 tot max. €180

Online cursus Beter Slapen zonder stress mét live begeleiding en coaching


Doe de cursus Beter Slapen

Zoek je hulp bij slaapproblemen? Heb je al van alles geprobeerd? Ontdek de online cursus Beter Slapen van StressWise® Rosmalen.

Beter Slapen is een online basiscursus van zes weken waarbij je leert anders om te gaan met slaapproblemen en slapeloosheid. De Beter Slapen cursus is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en de ervaringen van vele mensen die worstelen met slaapproblemen. De slaapcoach van StressWise Rosmalen helpt je o.a. bij positieve gedragsverandering en ontspanning. De online cursus doe je samen met een groepje mensen die net als jij eindelijk eens beter willen slapen. Doe de Beter Slapen cursus eenvoudig online (zie agenda). Je betaalt hiervoor tijdelijk niet meer dan €180. Als je wilt kun je ook individueel of met een maatje de cursus volgen. Ontdek hier hoe je binnenkort weer beter slaapt.


Hulp bij slaapproblemen

In 6 weken beter slapen door positieve verandering. En twee keer terugkomen voor borging van je ‘slaaphygiëne’.

Gelukkig wordt het belang van goed slapen steeds meer erkend. Slaap is het fundament van een goede gezondheid. Zonder voldoende en/of goede slaap ga je vanzelf minder goed functioneren. Het heeft effect op je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Heb je slaapproblemen? Wil je je leefstijl aanpassen? Begin dan nu met het aanpakken van je slaap. Als je goed slaapt snoep je minder en maak je makkelijker de keuze om te gaan bewegen. Ook ontspan je je beter en kun je beter met stress omgaan. De online cursus van StressWise Rosmalen laat je je stap voor stap beter slapen in zes wekelijkse lessen en twee terugkom momenten om ervoor te zorgen dat je nieuwe gezonde gewoonte blijvend is.


Cursus beter slapen, doe m nu

Verander nu je leefstijl met live begeleiding van onze slaapdeskundige in de online cursus Beter Slapen.

Slapeloosheid is een groeiend probleem. Onze ‘snelle’ wijze van leven, sociale media en een 24-uurs economie zijn daar debet aan. Een slaapprobleem is niet aan te pakken door een wonderpilletje te slikken, rustgevende muziek op te zetten of een magisch kussen te kopen. Om je slaapproblemen echt aan te pakken heb je een integrale leefstijl aanpak nodig. Dit kun je verwachten.

  • 8 online sessies van 1,5 uur op een vast moment in de week
  • Je staat online in verbinding met de coach en je groepsgenoten
  • Je brengt wat je hebt geleerd direct in de praktijk
  • Je krijgt dagelijks een inspirerende e-mail van je coach
  • Je hebt alleen een computer of laptop met internetverbinding nodig
  • Nu vanaf €0 tot maximaal €180 (afhankelijk van je vergoeding)
Sluiten
Hulp bij slapeloosheid en slaapproblemen
8

“Ik ben me meer bewust van mijn piekergedrag. Daardoor maak ik vaker bewust de keuze of ik wel of niet op mijn gedachten zal ingaan. Doordat ik triggergedachten eerder opmerk en ze kan laten gaan, maak ik dingen minder groot. Ik ben de therapie vooral gaan doen omdat ik last had van hypochrondrie. Ik heb geleerd om me minder te laten meeslepen door gedachten over lichamelijke dingen en die lichamelijke ongemakken te accepteren zoals ze zijn. Het lukt nog niet altijd helemaal, maar het gaat wel veel beter met me. Ik kan me veel meer ontspannen en laat mijn vrije tijd (wandelen, tuinieren) niet langer bederven door oeverloos getob. De aandachtsoefeningen zijn heel simpel in te passen in het dagelijks leven. Ik heb er ook voor gekozen om, als het enigszins kan, in de avond altijd een reflectiemomentje in te lassen om dan stil te staan bij de piekergedachten en aandachtsoefeningen te doen. Dat is misschien nog het moeilijkst: om hier consequent tijd voor te maken. Aan therapeut Bree Smej heb ik veel gehad. Ze luisterde met aandacht en stemde haar informatie en oefeningen altijd goed af op wat ik op dat moment nodig had. Ik kreeg de therapie online, maar heb dat nooit als afstand ervaren. Bree is een warme vrouw die me het vertrouwen gaf dat het wel goed komt.”

10

“Mijn vriendin en ik dachten veelal onze eigen problemen en patronen zelf te kunnen doorbreken. Toen bleek dat dit niet ging lukken hebben we StressWise ingeschakeld. De sessies die we hebben gehad waren verhelderend en heeft ons stappen vooruit laten zetten door niet alleen reflectie, maar ook reflexiviteit toe te passen, dus echt de diepte op te zoeken en die met elkaar te bespreken om vanuit daar uit meer begrip voor elkaars maar ook eigen gevoel te krijgen. Als stel raden we relatietherapie bij StressWise absoluut aan.”

10

“Ik ben begonnen aan deze cursus met het idee, ik zie wel. Maar gaandeweg heb ik geleerd om mijn negatieve reacties en gedachten meer te controleren, het zit nog in een proces. Maar ben zeer positief gestemd. Bedankt voor de tools en ontspanning die ik nu geleerd heb.”

10

“De MindfulnessFabriek geeft op de site de indruk dat er overal (live) cursussen gegeven worden. Dat was echter niet het geval. We konden nergens terecht voor de maatjestraining en moesten toen noodgedwongen online training doen. (wat uiteindelijk overigens geen probleem was). Aankleding voor de online training kon wel beter. We kregen geen korting op de cursus, dus dan zou je iets verwachten in de zin van een meditatiekussentje of yogamat o.i.d. En de meditatiedag werd niet aangeboden. " We zitten nu in het vliegtuig op het vliegveld van Sevilla. Al meer dan een uur vertraging en wachten tot we eindelijk op mogen stijgen. Je training komt hier wel heel erg goed van pas. Pffff. We hebben nog een hoop te leren. Nogmaals heel erg bedankt voor je training. We hebben het erg leuk en nuttig gevonden en gaan zeker door met oefenen.”

10

“-Zeer leerzaam -Echt effectief -Goede leider Iedereen zou de cursus moeten volgen!”

10

“Het is natuurlijk altijd spannend om met een ''vreemde'', persoonlijke verhalen te delen met name als het dingen zijn waar je tegenaan loopt. Echter was ik bij Jolanda al snel op mijn gemak en had ik echt het gevoel dat ze naar mij luisterde, zonder een oordeel te hebben over het gene wat ik vertelde. Daarnaast kreeg ik tussen de sessies in, opdrachten mee naar huis wat er voor zorgde dat ik praktische handvaten kreeg om die vervolgens tijden de sessies te evalueren. Het heeft mij opgeleverd dat ik liever voor mijzelf ben geworden en dat ik een stuk relaxter in het leven sta en nog intenser geniet van alles om mij heen en het gene wat ik doe. Voor mij zijn de sessies met Jolanda een echte eye-opener geweest waardoor ik nog positiever en relaxter in het leven sta!”

9

“Hester is een heel fijne persoon om als relatietherapeut te hebben. Ze luistert goed, neemt je serieus en denkt goed mee.”

10

“Omdat ik een enorme emotie-eter ben bleek dit uiteindelijk de juiste manier om eindelijk goed met eten om te kunnen gaan. Geen verwijten als je eens iets neemt wat misschien minder goed is, maar er op dat moment vol van genieten en daardoor de motivatie houden om weer op een goede manier door te gaan. Bovendien bleek door alle tips en motiverende opmerkingen van Michel Meima dat ik veel bewuster met eten om kan gaan maar ook met de moeilijke momenten die ik soms heb. Ondanks het feit dat ik een ontzettend stressvolle periode zit is het dankzij deze bijzonder zinvolle cursus me toch gelukt om heel langzaam wat kilo's kwijt te raken. En het gewichtsverlies blijft nu ook nog steeds doorgaan. Dus dank Michel en Stresswise”

9

“Ik heb een heel fijn ACT-traject gehad bij Cynthia. ACT is een hele fijne manier om meer in contact met jezelf te komen. Tijdens mijn traject gebeurde er privé best veel, vond het heel fijn dat ik ACT erbij had, zodat ik het meteen kon toepassen. Cynthia heeft mij hele fijne tips gegeven waar ik mijn hele leven iets aan ga hebben. Ik vind dat ACT een basis cursus voor iedereen moet worden!!”


Cursus Beter Slapen voor slaapproblemen

Onze collega Resia vertelt over onze cursus Beter Slapen.

Je hebt van alles geprobeerd en niets werkt echt. Overdag ben je al bezig met de nacht; hoe zal ik vannacht slapen en oh als het maar lukt want ik ben al zo moe! Zo wordt slaap al snel een ‘monster’ in je hoofd en raak je steeds verder af van slaap. Slaap vraagt immers ontspanning en overgave. Wat wel helpt is een integrale aanpak met de onderdelen leefstijl en ontspanning en omgaan met slaap-ondermijnende gedachten die je langere tijd volhoud. Stoppen met vechten en doen wat werkt verandering in je gedrag en leefstijl. Je zult je lekkerder voelen en vooral beter gaan slapen. Zonder stress. Het kan echt, ik heb het zelf ervaren.

Resia Bunnik, Slaapdeskundige, coach en mindfulness trainer


Hulp bij slaapproblemen

Meld je nu aan en doe gratis mee (afhankelijk van je vergoeding). Of doe mee voor €180 (zonder vergoeding).

Als je je nu aanmeldt voor de online cursus Beter Slapen bij StressWise Rosmalen, betaal je maar €180. Als je recht hebt op een vergoeding betaal je wellicht nog minder. Neem nu contact met ons op om te weten hoeveel je vergoed krijgt. Vul het onderstaande formulier in of bel ons.

Neem contact op
  • Online
  • Rosmalen
  • 088 20 32 610
  • Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Hoe ziet de slaaptraining eruit?

De slaaptraining bestaat uit zes sessies van 2,5 uur en twee ’terugkom-sessies, na een maand en na zes maanden. In totaal gaat het om 20 uur. Iedere sessie bestaat uit slaapeducatie, coaching en oefeningen voor aandacht, adem en lichaam.

Waarom zou ik een slaaptraining volgen en niet gewoon bij de huisarts een slaappilletje vragen?

De structurele oplossing van een slaapprobleem ligt altijd in een integrale aanpak. Zo’n aanpak omhelst tenminste aandacht voor leefstijl en slaap hygiëne, aandacht voor gedachten over slapen en aandacht voor ontspanning door het doen van aandacht- adem en lichamelijke oefeningen die het herstelsysteem in het lichaam ‘aanzetten’.
Een slaappil is een korte termijn oplossing. De slaapkwaliteit is met een slaappil niet goed en uiteindelijk heb je steeds meer nodig voor hetzelfde effect. Tot slot is het uiterst lastig om er weer vanaf te komen na langdurig gebruik.

Voor wie is slaapcoaching geschikt?

Voor iedereen die chronische slaapproblemen (primaire insomnia) heeft en geen slaapaandoening heeft (diagnose bij huisarts of slaapcentrum). Bij primaire insomnia heb je langer dan zes maanden minimaal drie nachten inslaap of doorslaapproblemen en ben je overdag moe of minder geconcentreerd.

Krijg ik een vergoeding van mijn verzekering?

Nee, nog niet. Het slaapprogramma is vrij nieuw en daarmee komt het nog niet in aanmerking voor vergoeding.

Hulp nodig?
Kies je locatie