Onze BUSINESS: Coaching en training in organisaties
Onze MARKT: Grotere organisaties en multinationals
Kritieke SUCCESFACTOREN (bepalend voor succes in de markt!)
– Deskundigheid (autoriteit)
– Goede bereikbaarheid (klantgericht)
– Premium gevoel (servicegericht)
– Keypartners
– H-factor: charisma en tegelijkertijd zachtheid (You do you)
– Dienend leiderschap
CONCURRENTIEANALYSE
– Centraal: directe concurrenten (Jasper)
– Vertikale as: totale verdiencapaciteit in de markt (nieuwe toetreders en substituten) (discussie)
– Horizontale as: hoe de koek wordt verdeeld (leveranciers of afnemers) (discussie)
POSITIEANALYSE
Onderscheid vermogen: excelleren op Product Leadership (ticket to succeed). Wij zijn de experts. Wij bieden state-of-the-art diensten en bijpassende entourage. Onze klanten zijn daardoor bereid een goede prijs te betalen. Het zit in de kwaliteit of in de merkbeleving. De beperking zit in het smalle assortiment.
Om onderscheidend vermogen te realiseren moeten we allereerst voldoen aan het marktconforme drempelniveau (ticket to compete) van alle (drie) de waardedisciplines (incl. Operational Excellence, toegankelijk, betrouwbaar product en Customer Intimacy, (klantgerichtheid).
Dit betekent ook, het op orde brengen van ‘dissatisfiers’ voordat we kunnen excelleren. Het huis moet eerst op orde zijn, dan pas kan een ‘satisfier’ bijdragen aan het onderscheidend vermogen.
ONZE COMPETENTIES (waar we goed in zijn)
– Rust creëren
– Uitzoomen, overzicht creëren
– Moeilijke gesprekken aangaan
– Emoties reguleren en defusie
– Acceptatie aanleren
– Waarden blootleggen
– Waardegerichte actie initiëren
– Psychologische veiligheid creëren
– Relaties herstellen
ONZE KERNCOMPETENTIES (gerelateerd aan ons DNA, in hoge mate onderscheidend en onevenaarbaar)
– De mens centraal stellen (de H-factor)
– Onderstroom management
– Positieve bedrijfscultuur creëren
– High performance-teams ontwikkelen
– Verhalen vertellen
– ‘Brandportal’ creëren
– Andere digitale services?
INTERNE KENMERKEN
– Onze eigen organisaties zijn rolmodellen voor onze klanten, ‘practice what you preach’
– We zijn financieel gezond, maar niet in staat veel te investeren in groei
– Kwantiteit en kwaliteit in de uitvoering schiet tekort
– we zijn in potentie in staat om te handelen als een ‘start up’, maar het bewustzijn van de mogelijkheid te versnellen ontbreekt